obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
netwerk achter lb
wipneus75
Mijn netwerk.

Livebox lijn 1: server 2003 met domein xxx-xxxxxx.nl, ip 192.168.1.10

2e netwerkkaart heeft ip 192.168.10.1

Server least 4 lijnen:
192.168.10.11
192.168.10.13
192.168.10.14
192.168.10.16

Livebox lijn 2: server 2003 met domein xxx-xxxxxx.tk, ip 192.168.1.11

2e netwerkkaart heeft ip 192.168.20.1

Server least 1 lijn:
192.168.20.10

Mijn probleem.

Lijn 1 werkt: alle 4 pc’s hebben internet.
Lijn 2 werkt niet: zowel de server als de pc heeft geen internet.

Ik weet niet waar ik de fout in ga.
 
Wanabo
Hmm, beide pc's willen natuurlijk poort 80 open hebben. Dat gaat niet!

Mogelijk kun je met telnet je LB zo configureren dat de LB (zoals vroeger) meerdere ranges afgeeft. Ik kan je daar niet bij helpen, er zijn echter wel gebruikers die je daarmee kunnen helpen. Zoek maar eens met "telnet".

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
wipneus75
Ik heb nog wat met lijn 2 zitten stoeien en ben nu zover dat beide servers internet hebben.
Schakel ik op de 2e server de 2e netwerkkaart in, is internet weg.

Livebox lijn 2: server 2003 met domein xxx-xxxxxx.tk, ip 192.168.1.11

2e netwerkkaart heeft ip 192.168.10.200

De dhcp-server heeft een bereik van 192.168.10.240 tot 192.168.10.250.

De server least 1 lijn:
192.168.10.240

Moet ik de dhcp-server op de lb uitschakelen en de beide servers vaste ip's geven?
 
Richard
Zou je kunnen proberen.
Is die webserver apache? Zoja, laat poort 80 dan naar de eerste server met apache verwijzen, daar kun je dan virtual hosts aanmaken met interne ip adressen.
Komt men binnen met een andere domeinnaam, verwijst de eerste apache webserver ze automatisch door naar de tweede server.

Indien je IIS gebruikt weet ik het niet, voor dat soort dingen speel ik niet met microsuf spul.Wink
Greetings, Richard.
 
wipneus75
De situatie thuis: één server heeft een .nl domein naam via wanadoo.
Wanadoo liet niet toe dat je zelf aan hosting deed, orange zal wel hetzelfde zijn.
Deze server zorgt alleen voor internet op mijn en de drie kids pc's.
De tweede server heeft een .tk domein en hier kan ik wel op hosten.
Voor de komst van de livebox had ik op deze server "virtual server 2005" draaien met op deze server webserver2003 als besturingssysteem.
Door de komst van de livebox werkte dat niet meer en ben ik op een andere pc gestart met website bouwen via een switch aan de .tk-server.
Door de een of andere instelling krijg ik deze laatste pc niet op internet. De problemen zijn de afgelopen dusdanig groot gewest dat ik alleen de twee servers nog op internet kon krijgen.
Nadat deze problemen opgelost waren ben ik er niet meer aan toe gekomen om de laatste pc via de .tk-server op internet te krijgen.
 
Richard

Quote

Wanadoo liet niet toe dat je zelf aan hosting deed, orange zal wel hetzelfde zijn.

Even off-topic, maar ik weet niet hoe je hieraan komt. Ik heb zelf hier 3 domeinen thuis draaien, 1 volledig domein en 3 mailserver domeinen op eigen servers. Dus ze lieten het wel degelijk toe. Geen enkel probleem.
Anyway, ik zal het probleem ook even volgen om te zien of je er uit komt, altijd wel interessant.
Greetings, Richard.
 
wipneus75
Even een update.
Op de livebox zitten 2 servers aangesloten, die beiden windows server 2003 draaien. In elke server zitten 2 netwerkkaarten, een naar de livebox en een naar een switch.
Ik heb via wanadoo een .nl domein naam. Ik mocht van wanadoo niet zelf de website via dit domein hosten, maar kon een hostingpakket nemen. Hierdoor krijg ik bij zoneedit nog steeds de melding:
Warning: Please tell the registrar where you purchased 'xxx-xxxxxx.nl' to change the nameservers to ns2.zoneedit.com and ns3.zoneedit.com.
De nl-server heeft als ip richting livebox 192.168.1.10 en richting switch 192.168.0.12 De dhcp range is van 192.168.0.10 tot 30.
De tk-server draait op 192.168.1.11 met naar de switch 192.168.5.5 en een dhcp range van 192.168.5.6 tot 10.
Via de tk-server heb ik nu 1 pc met als besturingssysteem webserver2003 verbonden met het internet.
De nl-server verzorgt internet voor de overige 4 pc's.
Verder is elke server ingesteld als dhcp-server met ras en dns en staat dhcp op de livebox uit.
Door omstandigheden heeft het een poos geduurd voor ik alle pc's op internet kreeg, maar nu het zover is, ben ik gestart met het bouwen van een site die via de tk-server op het net moet gaan verschijnen.

Tot nu toe heb ik alleen ervaring met online krijgen van een site via windows. Ervaring met apache or what so ever is er niet.

Vanavond is zoneedit geupdate en dadelijk ga ik het begin van de site nog op de goede plek zet op de webserver en ga straks kijken of de site via internet benaderbaar is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netwerk achter lb', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Advertentie