obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox/Online problemen met de verbinding
Rvd
Onlangs (nu al 8 dagen geleden) is mijn internet en telefoon uitgevallen, ik heb toen op dat moment de Livebox gereset en compleet nagepluist om te kijken wat er mis was. Uiteindelijk contact opgenomen met de klantenservice van Online die melde dat er een storing/verandering was ergens in het systeem van KPN, een beetje onduidelijk verhaal.

Gisteren weer contact opgenomen met Online en die kon mij opeens melden dat het probleem was hersteld, ik kreeg hierover ook een mail teruggestuurd dus ik heb in de Livebox gekeken maar deze gaf aan nog steeds geen verbinding te hebben. Dus de Livebox weer opnieuw opgestart enz. Een uur later opnieuw contact opgenomen met de klantenservice en nu hoorde ik dat de lijn dood was en dat er nog contact met mij zou worden gezocht.

Vandaag belde een medewerker van de KPN helpdesk dat zij maandag langs zouden komen met een monteur om de lijn te bekijken. Nu heb ik vanavond nog even de gehele Livebox bekeken, een harde reset uitgevoerd en de software opnieuw geïnstalleerd met de bijgeleverde (toen nog Orange) cd. Ook dit heeft geen effect de Livebox blijft op het oude online en niet de Orange interface staan als ik inlog (geen idee of de installatie hier effect op heeft) en kan ik geen veranderingen in het systeem vinden.

Nu lijkt het er dus op dat de livebox ook gewoon werkt (het internet lichtje knippert constant als deze aan is) maar ik vind het vreemd dat van de ene op de andere dag ook nog eens iets aan mijn kant stuk zou zijn (ik heb ook alle verbindingen nagelopen).

Ik sta dus voor een compleet raadsel, de dingen die in mij opgekomen zijn waaraan het zou liggen is dat:
a.) Ik heb de Livebox gereset (fabrieksreset) en dit toevallig de instelling heeft verandert, hiervoor de installatie opnieuw uitgevoerd.
b.) Er iets mis is aan de kant van KPN.
c.) Er nog steeds iets mis is aan de kant van Online.
d.) De bedrading niet klopt, onwaarschijnlijk omdat hier niks is aan veranderd.

Graag wil ik jullie vragen of jullie een idee of suggesties hebben waarop ik mijn internetverbinding kan herstellen.

Alvast bedankt.
Gewijzigd door Rvd op 16 juli 2010, 21:32
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox/Online problemen met de verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie