obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
TG712 en problemen met dhcp / lockup
0line
Hoi allemaal,

sinds gisteren heb ik een TG712. Maar het werkt niet echt goed. Als ik de modem een tijdje aan laat staan dan locked die up. Verbinding met 192.168.1.254 werkt niet meer, en internet ook niet. Maar soms is ook alleen 192.168.1.254 niet meer bereikbaar, maar werkt internet nog.

Ik heb ook een probleem met dhcp. Als de modem opnieuw is opgestart kan ik van mijn computer met kabel een verbinding maken en krijg via dhcp een ip nr. Maar als ik later een kabel van een andere computer in een andere poort prik krijgt deze computer geen ip nr. meer via dhcp. Ook is dan 192.168.1.254 niet meer bereikbaar.
Als ik al een WRT54GL in de TG712 heb prikken bij het opstarten krijgt de WRT vaak, maar niet altijd, een vast ip. Uiteraard zijn de ip ranges die de WRT vergeeft (192.168.6....) en de TG712 (192.168.1....) verschillend.

Bei de helpdesk van online zeiden ze dat de modem dichter bij de telefoonaansluiting moet staan. Mij lijkt dat deze problemen minder te maken hebben met de dsl verbinding als met iets in de modem zelf.

groet,
0line
 
rrozema
Ik denk dat je gelijk hebt, dit is geen dsl issue. Ik vermoed dat je een foutje maakt bij het aansluiten van de netwerk kabels, danwel de configuratie van je WRT. Daarom voor de zekerheid: Hoe heb je je WRT geconfigureerd, als router of als accesspoint+switch?

Ter referentie: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=1978. Dit is een erg oud artikel -hier wordt nog over de livebox gesproken- maar het principe is niet veranderd.
 
0line
Hoi rrozema,

bedankt voor je antwoord. De WRT is aangesloten als router, dat betekent dat via de wan poort van de WRT verbinding is met de TG712. De ip range van de WRT is 192.168.6...., en ligt dus buiten de ip range van de TG712.

Mijn probleem is vooral: als ik de TG 712 opstart en ik prik er een lan kabel in, dan kan ik met dhcp een ip nr krijgen en contact maken met de administratie onder 192.198.1.254. Maar als ik daarna de verbinding verbreek (dhcp release) en opnieuw een ip aanvraag krijg ik geen meer. Dat gebeurd ook als ik verschillende computers of de WRT aansluit. De eerste verbinding en aanvraag voor een ip nr. lukt wel, maar daarnaa doet de tg712 niets meer en de administratie onder 192.198.1.254 is niet meer bereikbaar. Soms werkt internet dan nog, maar soms ook niet. Dit heb ik geprobeerd met zowel Linux als Windows en de WRT.

groet,

0line
 
rrozema
Probeer het eens zonder dat de dsl is aangesloten. Dat zou geen verschil moeten maken voor het wel of niet op kunnen vragen van een ip adres, noch het kunnen bereiken van http://192.168.1.254. Lukt het dan ook de 1e keer wel, maar later niet meer, dan lijkt me dat je hebt aangetoond dat het niet aan de dsl ligt. Er kan dan dus nog iets mis zijn met de TG712 of je WRT laat de dhcp request of het antwoord daarop niet door. Probeer dan nog of je het zelfde probleem ook hebt zonder de wrt er tussen. Lukt het je tenminste 1 keer om het zelfde probleem te krijgen zonder de wrt er tussen dan ligt het aan de TG712. Lukt het niet, dan zou ik de oorzaak in de WRT zoeken.

Wat ook de uitkomst is van bovenstaande tests, ik denk dat je geholpen bent als je de wrt niet langer als router, maar als switch+accesspoint inzet. Je pc zal dan een ip in de 192.168.1.x range krijgen van de TG712 en niet meer in de .6. range van de wrt. De WAN poort van de WRT blijft echter ongebruikt, dus je hebt in totaal 1 poort minder tot je beschikking, maar dat los je eenvoudig op met een extra switch van +- 10 euro.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG712 en problemen met dhcp / lockup', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Advertentie