obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Pagina's laden niet zo snel - Nieuwe gebruiker Online
Ontime
Hallo Allemaal,


Ik ben een nieuwe gebruiker van Online, en heb me net aangemeld. Het probleem: ik vind de pagina's toch wel langzaam laden. Regelmatig tegen de 20 seconden aan. En soms ook weer in >10 seconden. Is dat normaal, of kan ik daar nog wat aan doen, bv. kwa instellingen. Ik moet zeggen dat het downloaden gewoon snel gaat, tot zo'n 1.88 MB/s. Maar het laden van pagina's wil dus niet zo. Achter de router zit nog een hub (die nu eigenlijk niks doet), kan die voor de vertraging zorgen?

Hieronder mijn gegevens, als er meer nodig is, roep dan maar..


Alvast bedankt!

Frans

-----

Modem/router, model Thomson TG712
aangesloten via TCP (bedraad)
#snelheidstest van mijn Online abonnement: 14,6 Mb down en 0,8 Mb up. (via @Breedbandwinkel)
Afstand tot centrale (via @Speedtest): 907 meter
Pingtest.net geeft een error (er wordt gezegd vanwege m'n firewall)
connectietest (via @Speedtest): +/- 1000/minuut

Besturingssysteem: Mac OSX

Koppelingsinformatie: (uit de Thomson config pagina)

Actief:
5 dagen, 3:07:59

DSL-type:
G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:
1.022 / 18.551

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]:
6,22 / 174,97 (oeps!)

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:
12,0 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]:
8,5 / 19,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:
12,5 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern):
TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern):
0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern):
0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern):
0 / 0

Verbindingsverlies (extern):
0

Foutseconden (lokaal/extern):
0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen):
0 / 788.694

CRC-fouten (verzenden/ontvangen):
0 / 961

HEC-fouten (verzenden/ontvangen):
0 / 635
 
TCP_IP
Probeer het eens met een andere DNS server:

OpenDNS:
208.67.220.220
208.67.222.222

Google:
8.8.8.8
8.8.4.4

Je zit op een MAC?
http://www.plus.net/support/software/dns/changing_dns_mac.shtml
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Ontime
Bedankt! het is een stuk sneller nu, geweldig! Weet jij waarom dit sneller is?
 
TCP_IP
Het enige wat een DNS server eigenlijk doet is de naam omzetten naar een IP adres.

Alle websites hebben eigenlijk een IP adres, zoals 77.44.55.39, maar dat zou men gewoonweg niet kunnen onthouden. NU.nl intikken is makkelijker dan zo'n reeks cijfers.

Het is echter vrij bekend dat de DNS servers van de provider (zoals Online, UPC, Ziggo, etc) (de servers die NU.NL omzetten naar een IP adres) vaak erg traag zijn. In een site worden meerdere onderdelen geladen, ook uit andere sites. Kan dus zijn dat je voor 1 sites ongeveer 20 DNS aanvragen verwerkt moeten worden. Bij een trage DNS server duurt dat langer, en krijg je dus halve, trage sites.
OpenDNS en Google DNS zijn echter mega snel, naam omzetten gebeurt in milisecondes en sites laden dus sneller.

Nou zit er eerlijk gezegd nog wel iets meer achter, maar dit is de basis van het verhaal.

Je zou ook de proxy van online kunnen gebruiken. Je maakt dan verbinding naar een server die een hele hoop "oudere versies" van een site heeft. Opzich prettig voor sites waarbij de inhoud weinig veranderd, maar bijvoorbeeld voor nu.nl is het rampzalig. Je krijgt dan het nieuws van een paar uur oud. (proxy adres is proxy.online.nl op poort 8080).
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pagina's laden niet zo snel - Nieuwe gebruiker Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie