obey-robots.txt
21 Mei 2018, 08:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
AliExpress
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Air Video en iTunes werken niet met nieuw modem

azijnzuurtje
Hoi,

Gister nieuw modem Huawei HG655d geleverd voor VDSL-abbo. Heb me er telefonisch in laten tuinen met beloftes over 1/3 meer speed. Haal volgens speedtest slechts 1500 KByte/s.

Maar grootste probleem is dat mijn veelgebruikte programma's Air Video en iTunes (Home sharing) geen contact meer kunnen maken met de PC. Kan dus geen filmpies en muziek streamen naar iPad....

Iemand een solution? Anders gaat-ie linea recta terug.

azijnzuur

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 28 2011 17:47:45:
nobody got a clue?
Gewijzigd door azijnzuurtje op 28 augustus 2011, 17:47
 
azijnzuurtje
Van Air Video weet ik dat het gebruik maakt van Bonjour. Van iTunes Homesharing weet ik het niet eigenlijk. Wanneer is die firmware update te verwachten? En hoe voer je die uit, want de bijgeleverde CD-ROM doet t niet met Windows 7 en ik kan geen productpagina vinden van merk modem.
 
azijnzuurtje
Inmiddels contact gehad met de Klanten'Service'. Kunnen er verder niets aan doen, omdat de "(...)de aard en werking van een thuisnetwerk kan niet onder onze verantwoordelijkheden gerekend worden. "

Twee werkdagen na aansluiting van de VSDL-verbinding kan het niet meer teruggedraaid worden en zit je weer een jaar vast aan deze provider-maffiosi. Ga me beraden op verder stappen en na 12 maanden dan maar overstappen. Pff..het leek allemaal zo simpel met hun sales-studentje: "Ja, meneer alles blijft hetzelfde, alleen de verbinding wordt sneller."
 
azijnzuurtje
Goed nieuws! Ik wacht met spanning af! En ik hoop ook dat Sinterklaas die nieuwe BMW brengt waar ik om gevraagd heb. Luchtverkopers.
 
Goldwingrider
Hier hetzelfde, nieuwe HP printer gekocht, om AirPrint op mijnn iPad te kunnen gebruiken.
Na 2 avonden van alles te hebben uitgeprobeerd, het opgegeven en de helpdesk van HP gebeld . HP had direct de oplossing, eerst een directe verbinding van iPad naar printer gemaakt, en alles werkt perfect. Via de Huawei router werkte het dus niet. Conclusie deze router ondersteunt geen Bonjour, dus gaat het nooit werken.
Bij de helpdesk van online werd e.e.a bevestigd Bonjour wordt niet ondersteund.
Ik was volgens de zeer deskundige helpdesk medewerker voor hem de eerste die deze klacht had.
Ik heb uiteraard om een adequate oplossing gevraagd, bv firmware update, andere router, maar beide gaat niet gebeuren. De oplossing zou zijn om zelf een router aan te schaffen, van Linksys by Cisco of een Airport Mac router, deze 2 merken zouden de enige betrouwbare zijn met betrekking tot Bonjour. welja eerst een printer van 150 euro aanschaffen en dan ook nog ff een router van €200 +.
Overstappen naar andere provider heeft weinig zin aangezien de meeste providers ook een niet Bonjour compatibele router leveren.
Lang leve de vooruitgang, ben benieuwd wanneer deze router fabrikanten en providers wakker worden en gaan inspelen op nieuwe Tablet hype.

De online medewerker erkende het probleem en zou zijn manager aansporen om hier toch ook eens over na te gaan denken, om bv Huawei aan te sporen een update uit te brengen, want in tegenstelling tot eerdere berichten hier, werd mij verteld dat deze zeker niet te verwachten is binnenkort
 
I R Baboon
Ik begrijp jullie ergernis wel.

Maar hebben jullie dan ook aan Apple gevraagd om het Bonjour protocol zo aan te passen dat het ook op alle routers werkt?
Want jullie denken uitsluitend maar naar één kant op.

Daarbij weet je wat je wachten staat als je voor Apple kiest.
Apple werkt het beste met Apple en daar betaal je ook voor.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Goldwingrider
Dat is waar, maar eerlijk gezegd is die kans nihil lijkt mij, gezien het eigenzinnige gedrag van Apple.
Maar wie weet nu Steve Jobs weg is wat er nog veranderd, maar ik ben bang dat ik dan inmiddels al een IPad 7 en een iPhone 12 heb.
Want het zijn ondanks dat er Apple opstaat toch wel hele fijne apparaten hoor.
 
I R Baboon
Apple heeft zelfs zeer mooie dingetjes.
Als Apple niet zo duur zou zijn (in verhouding) en niet zo opdringerig was met hun eigen diensten, iTunes bv, had ik ook allang iets van Apple.

Maar er komen firmware-updates eraan voor de Huawei.
Dat weet ik zeker.
Alleen weet ik niet of het bonjour probleem bij de volgende update opgelost wordt.
Ik heb geen zicht waarmee Online nu precies mee bezig is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Goldwingrider
En mag ik ook weten hoe jij dat zo zeker weet dan? Want online wist van niets , en ook op de website van Huawei kan ik hier niets over vinden
 
I R Baboon
Soms is er contact tussen de Crew en Online.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Air Video en iTunes werken niet met nieuw modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Gaat dit nu wel of niet ? Huawei configuratie en problemen 10 08 maart 2018, 21:04
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 14 13 december 2017, 14:27
zyxel modem in bridge mode Zyxel configuratie en problemen 2 12 november 2017, 11:58
Internationaal bellen eerste maand niet mogelijk Klacht over Online 2 06 augustus 2017, 08:32
Nota's niet zichtbaar van voor oktober 2016 Helpdesk 3 18 april 2017, 15:59
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| amplif1er08:57:13
| Wanabo12:29:26
| dutch flash18:56:48
| anonymoustly 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update