obey-robots.txt
25 September 2017, 04:41
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallen verbinding naar 0,5 mbps

paras1te
Hallo,

Mijn verbinding valt willekeurig weg van een normale 7mbps naar 0,5mbps.
Na langdurig heen en weer gebel met de helpdesk heeft vandaag een monteur de lijnen doorgemeten en er was niks mis.
Het lijkt er op dat het probleem ontstaat bij langer gebruik van internet (en misschien ook streaming), maar ik heb nog geen echt patroon kunnen ontdekken.
Ik moet mijn modem dan wel 10 keer aan en uit zetten voor de verbinding weer normaal is.
Erg vervelend als je aan het werk bent.
Momenteel ondervind ik het probleem en zie ik in 25 minuten tijd dit staan bij de Xdsl status:
Downstream CRC fouten 15371
Upstream FEC errors 92705
Downstream FEC errors 95176
Lijkt mij heel veel.
Ik heb het HUAWEI modem.
Hoop dat iemand me kan helpen.

Bedankt
 
paras1te
Jawel, maar met de mededeling dat het lang kon gaan duren. +- 6 weken.
Vandaar mijn post en hopelijk weet iemand hier wat het probleem is.
 
paras1te
Oorzaak onbekend. Ze gingen het verder onderzoeken.
 
paras1te
Ik heb een downstream ruiswaarde van 28.9 en er is hier nergens corrosie te zien, dus het lijkt erop dat er ergens van de straat naar mijn woning iets mis gaat.
Wel gek vind ik dat ik soms gewoon op een prima 7mb zit..
 
I R Baboon
Gooi eens alle intrainwaardes hier neer op het forum.
Dan kunnen we misschien iets meer zeggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paras1te
Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 03:15:59

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1014
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 583
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 8.3
Downstream SNR (dB) 28.7
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 4120
Upstream FEC errors 702031
Downstream FEC errors 732465

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB) 19.5
Downstream demping (dB) 37
 
I R Baboon
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 583
Downstream SNR (dB) 28.7


Dat ziet er niet goed uit.

Hoe heb je het modem aangesloten aan je ISRA punt?
En zit er geen aftakkingen van de telefoonlijn voor het modem?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paras1te
Ja klopt ISRA. Geen splitters of dergelijke hij zit zo direct mogelijk..
Als ik mijn modem een aantal keer reset kan ik de 7mb wel halen ik kan dat wel even doen en dan weer zo'n lijstje sturen ?.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 24 2011 19:36:24:
Na de reboot.

Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:01:21

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1016
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 7358
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 8.7
Downstream SNR (dB) 8.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.6
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 11307
Upstream FEC errors 4928
Downstream FEC errors 5062

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dB) 19.5
Downstream demping (dB) 37


Maar ja dit moet ik dus dagelijks doen, soms meerdere keren. En als ik met iets bezig ben en de verbinding valt weg is dat soms heel storend..
Gewijzigd door paras1te op 24 september 2011, 19:36
 
I R Baboon
Dat ziet er veel beter uit.

Heel vreemd.
Je upload en demping veranderen nauwelijks.
Alleen de SNR en downstream veranderen drastisch.

Heb je een ander modem beschikbaar om uit te proberen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
paras1te
Had het met het vorige speedtouch modem ook. Maar aan het modem ligt het denk ik niet deze is nu 2 maanden oud. Heb een nieuwe opgestuurd gekregen.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen verbinding naar 0,5 mbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen 5 25 augustus 2017, 22:15
Wegvallen verbinding en knipperen modem Zyxel configuratie en problemen 4 22 januari 2017, 18:25
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 4 07 december 2016, 23:05
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 16 05 december 2016, 11:19
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 41 20 november 2016, 15:07
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| johan32408:03:24
| Wanabo08:21:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja