obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Instabiel netwerk met TG712 en WRT120N
rayblo
Hallo,

Ik heb thuis de TG712, als ik draadloos wil werken dan kan ik met de laptop een HP 6720s er niet op.
Heb ook al geprobeerd om aan een andere nieuwere modem te komen, maar daar schijn ik niet voor in aanmerking te komen volgens Online.
Daarom heb ik thuis een WRT120N router, deze werkt op mijn vaste pc perfect.
Ook zitten twee mobiele telefoons op de router aangemeld.
Maar om een of andere reden, komt het vaak voor dat de router geen netwerk doorgeeft en dien ik dus de router aan en uit te zetten.
Netwerk is zo ingesteld dat niemand van buitenaf toegang heeft op de router mits het ip adres bekend is.

Kent iemand dit probleem ook?
 
I R Baboon
Hoe heb je beide routers verbonden met elkaar?
Welke ip adressen krijgt de apparatuur die aangesloten is op de Sitecom?

Quote

Netwerk is zo ingesteld dat niemand van buitenaf toegang heeft op de router mits het ip adres bekend is.


Je bedoelt MAC filter?
Je hebt geen andere beveiliging?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rayblo
Hoe heb je beide routers verbonden met elkaar?
Via een UTP kabel

Welke ip adressen krijgt de apparatuur die aangesloten is op de Sitecom?
Het is geen sitecom maar een Cisco
Ip adres inet : 192.168.1.64
Local Ip adres : 192.168.0.1
Subnet : 255.255.255.0

Je bedoelt MAC filter? Ja

Je hebt geen andere beveiliging?
Cisco Netwerkvergrendeling
 
I R Baboon
Zo te lezen heb je de Cisco als router aan het werk achter de Thomson router.
Daarmee creƫer je twee gescheiden netwerken.
Heeft dat een specifiek doel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rayblo
Ja het doel is omdat ik de thon=mson niet werkend krijg met een normale wifi verbinding, tevens lees je ook veel dat de thomson makkelijk te hacken is
 
I R Baboon
Over dat hacken hoef je geen zorgen te maken.
Dat hacken betrof een ander Thomson model router. De TG712 is veilig.

Op zich ben ik wel benieuwd naar je WIFI problemen.
Er zijn geen grote problemen bekend met de Thomson, wat WIFI betreft.

Als de UTP kabel in de WAN/Internet poort zit van de Cisco, is je eigen interne netwerk gescheiden van die van de Thomson.
De Thomson kan je helaas niet laten bridgen. Daarmee zou je hem puur als modem laten fungeren.
Alles hangt nu van de instellingen af van de Cisco en de daarop aangesloten apparatuur.
Alles moet nu namelijk de netwerkinstellingen krijgen/overnemen die horen bij de Cisco. (192.168.0.xxx).
Werk je met vaste ingestelde ip adressen of loopt alles over DHCP?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiel netwerk met TG712 en WRT120N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Advertentie