obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Online Extra 20Mbit met Draytek 2850Vn
druup
Zojuist mijn nieuwe modem binnen gekregen maar krijg hem niet aan de praat. Het irritante is dat de fantastische www.Draytek.nl site super veel support te vinden is echter voor de modem configuratie voor Online ADSL niks. Er wordt alleen gesproken over KPN / BBNED / Tiscali.
Mijn oude speedtouch 706 modem had deze instelling

VPI.VCI 8.35
type ETHoA
Router met RFC1483 internet verbinding

Wat ik op diverse fora terug kon vinden moet ik voor het Draytek modem dit instellen:

MPoA
Multi-PVC channel : 2
Encapsulation 1483 Bridged IP LLC
VPI : 8
VCI : 35
Modulation : Multimode

Helaas geen verbinding, wie heeft een Draytek met Online ADSL en kan mij aan de juiste instelling helpen en via welk netwerk loopt Online is een eigen netwerk of over een ander?
Gewijzigd door druup op 27 januari 2012, 21:48
 
druup
Die 5 is een type foutje ik heb uiteraard 8/35 gebruikt.

Dat RFC zie je nergens terug, 1483 Bridged IP LCC wel en QoS ook niet bij de ADSL instelling. Is dat quality os service?
 
druup
Ja ik heb alles alleen nog geen werkende verbinding :-(
 
I R Baboon
Brand het DSL lampje wel?

In welke WAN poort zit de DSL kabel?
Gewijzigd door I R Baboon op 28 januari 2012, 00:06
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
druup
Hij zit in de VDSL/ADSL aansluiting!

Raar maar waar gisteren 5 uur zitten tobben zonder resultaat oude modem weer aangesloten en gaan pitten. Kom ik vanmorgen op en doet mijn oude modem het niet meer. Draytek aangesloten en heb verbinding met het internet. Snap er geen reet meer van....
 
I R Baboon
Had je misschien het MAC adres of het WAN ip adres overgenomen van de oude router?
De afloop van de leasetijd van het WAN ip adres zou dit kunnen verklaren.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online Extra 20Mbit met Draytek 2850Vn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie