Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
alternatief voor HG655D ?
nielsieb
De Huawei ontvangen als vervanging voor de LiveBox, en vrijwel niks doet het meer; de Airport Express, de NAS, wifi neemt lang om te activeren, etc. Wat gelezen op dit forum, en het is me duidelijk dat deze modem met de huidige firmware een prul is. Ik kan niet wachten op een firmware update ergens in de toekomst die misschien wat van de euvels oplost, dus mijn vraag is: wat is een goeie vervangende modem ? Ik heb geen telefonie, alleen internet. Een optie zou ook zijn om de LiveBox opnieuw in te zetten en daar een router/wifi basestation achter te hangen. Is de LiveBox langzamer of slechter dan een modernere modem?

bij voorbaat dank voor advies!

Tiger

nielsieb schreef:

De Huawei ontvangen als vervanging voor de LiveBox, en vrijwel niks doet het meer; de Airport Express, de NAS, wifi neemt lang om te activeren, etc. Wat gelezen op dit forum, en het is me duidelijk dat deze modem met de huidige firmware een prul is. Ik kan niet wachten op een firmware update ergens in de toekomst die misschien wat van de euvels oplost, dus mijn vraag is: wat is een goeie vervangende modem ? Ik heb geen telefonie, alleen internet. Een optie zou ook zijn om de LiveBox opnieuw in te zetten en daar een router/wifi basestation achter te hangen. Is de LiveBox langzamer of slechter dan een modernere modem?

bij voorbaat dank voor advies!

Ik heb zelf de livebox bijna 6 jaar gehad nooit een probleem mee geweest behalve de adapter eens laten vervangen omdat deze defect was. Sinds november vorig jaar de Huawei als vervanger gekregen i.v.m een ander abonnement en ben dik tevreden over de Huawei. Ik internet draadloos en heb geen aparte draadloze router meer nodig want met de Huawei gaat dit perfect en heb een vrij constante download snelheid.
De intrainwaarde van de Huawei is 19419 mbps en via speedtest.net is mijn downloadsnelheid continue rond de 16.65 Mbps en dit alles draadloos.
Kan dus niet zeggen dat dit modem een prul is wat ik weergeef is alleen hoe het modem bij mij functioneerd maar dat zal bij ieder weer anders zijn afhankelijk van de instelling, de afstand van de centrale en uiteraard de aansluiting van de apparatuur inclusief de kwaliteit van de kabels.
Met de livebox had ik ook een intrainwaarde tussen de 19000 en 20000 Mbps maar de downloadsnelheid lag iets lager.
Mijn abonnement is ADSL extra TOT 20 Mbps (was voorheen ook zo maar nu met bellen vaak).

Hoop in elk geval voor jou dat je probleem opgelost wordt.

Tiger

I R Baboon
Ook met de Huawei is het mogelijk om hem te laten samenwerken met een router.
De Huawei kan je omzetten naar bridge modus. Dan fungeert die alleen nog maar als modem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'alternatief voor HG655D ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 Jul 2022
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 Jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 Sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 May 2019
Advertentie