Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
DMZ op een Huawei HG655d voor Mindcraft server
|
|
louisverhagen |
Geplaatst op 30 March 2012, 22:05
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 28 Nov 2009 |
Mijn zoon wil graag voor hemzelf en zijn vrienden (buiten ons huis) een mindcraft server opzetten. Ons locale netwerk gebruikt de standaard ip range 192.168.1.x (netmask 255.255.255.0) dhcp loopt van x = 100 t/m 200 extern ip adres uiteraard in de range van 81.71.x.x Nu zit er op de Huawai een DMZ optie. Dus dacht ik, leuk kunnen we gebruiken. Maar nu vraag ik me af hoe? Bij geavanceerd /NAT staat DMZ. Boven in staan 4 "wan verbindingen" (WAN1_internet_tr069_voice_r_atm1_8_35 t/m WAN4_internet_tr069_voice_r_umts1) Hieronder staat Hostadres en een vink om DMZ in te schakkelen. Nu zijn mijn vragen, welke WAN1...WAN4 moet ik nemen. Wat voor Hostadres moet ik invullen, moet dat in de 192.168.1.x range zijn of juist niet (b.v. 168.5.7.4)? Als het in de 192.168.1.x range zit kunnen mensen van buiten dan niet makkelijk op de rest van mijn netwerk? Welk adres moeten de vriendjes dan gebruiken om bij de server te komen (gewoon 81.71.x.x??) Kan je één van de vier utp poorten zo instellen dat het puur een dmz poort is? Zou ik stuk rustiger slapen..... Of is het veiliger/beter/net zo stom om een port te voorwaarden naar een specifiek adres op mijn intern netwerk (mindcraft server). Ook hier weer hoe veilig is dit? Kunnen mensen dan van die server (ubuntu) naar de rest van mijn netwerk, of als mindcraft goed werkt heb ik dan geen probleem? Allemaal vragen, ik hoop dat iemand me kan helpen. Louis Verhagen |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 30 March 2012, 23:59
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
De actieve WAN verbinding staat bij STATUS -> WAN. Die wordt ook automatisch voorgegeven als je een poort wil openen. Details over poorten openen vindt je hier: Het grote Huawei poort openen topic Verder kan je geen LAN poort als DMZ inrichten op de Huawei. Over de veiligheid kan ik zeer snel zijn. Elke port forward of DMZ is onveilig! Je moet altijd voor goede wachtwoorden zorgen op je server en altijd met een aparte firewall en virusscanner werken. Nu zal je server niet direct overgenomen worden door Botnets, maar de zwakste schakel in je beveiliging bepaalt de veiligheid van je hele systeem. Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
rrozema |
Geplaatst op 01 April 2012, 20:51
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Heb je het niet over een minecraft server? Voor minecraft heb je namelijk maar 1 tcp poort (default is 25565) nodig. Dan zou ik er dus voor kiezen om een portforward te gebruiken en geen DMZ. Bij een DMZ maak je alle poorten van de machine beschikbaar op het internet, met een port forward slechts die ene poort, vele malen veiliger. Veel beter voor je nachtrust. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DMZ op een Huawei HG655d voor Mindcraft server', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Fritzbox instellen voor interactive TV | Eigen modem configuratie en problemen | : 2 | 24 Jul 2022 |
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic | Huawei configuratie en problemen | : 27 | 16 May 2020 |
Wifi verbinding voor mijn pc. | WiFi | : 2 | 03 Jan 2020 |
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 | Eigen modem configuratie en problemen | : 7 | 29 Sep 2019 |
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server | Algemeen | : 4 | 30 Jun 2019 |
Advertentie