Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Raar probleem met Huawei modem
TomF
Hallo,

Een verre vriendin heeft een raar probleem met haar Huawei modem. (Ze woont te ver weg om zelf ff te gaan kijken wat er mis is).

Dit snap ik uit haar verhaal:
- Ze heeft Adsl bij Online.nl
- Ze heeft een Huawei HG655d modem.
- De PC van haar man (bekabeld) moet aan staan. Anders kan ze niet met haar laptop (Wifi) op het Internet komen.
- De internetverbinding op de laptop (Wifi) valt ongeveer elk half uur even weg.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie misschien heel weinig kunnen met deze summiere info, maar wellicht is dit toch een bekend probleem
(Ik heb het forum al doorzocht, maar ik heb geen vergelijkbare topic kunnen vinden).

Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties.

Met vriendelijke groet,

Tom

P.S. Ik zie nu pas dat ik in het verkeerde subforum heb gepost, waarvoor excuses.
Gewijzigd door TomF op 14 June 2012, 17:09

rrozema
Laat haar -wanneer ze met haar laptop op het internet zit- eens een cmd window openen en daar het volgende commando intypen:

ipconfig /all > t.txt
Laat haar dan de inhoud van het t.txt bestand posten in dit forum (of je laat het bestand naar jou mailen en jij post de inhoud). Wellicht kunnen we dan zien wat er aan de hand is.

TomF
Zal ik doen.

rrozema
Ze hebben niet de huawei (= o.a. wireless access point) op de zelfde stekkerdoos staan als de pc van haar man, toch he? En dat hij -om stroom te besparen- steeds de stekkerdoos uit zet? ...

TomF
Dat zou wel een giller zijn :-)
Ga ik ook ff navragen.

Bedankt voor de suggesties.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 16 2012 14:04:16:
De communicatie verloopt nogal moeizaam.
Op m'n vraag of het modem aan staat als haar man de PC uit heef staan, luidde het antwoord: 'Ik geloof het wel'.

Ik heb gevraagd om de output van ipconfig, maar ook dat was lastig.
Tenslotte kon ze me niet vertellen of haar laptop via DHCP een IP-adres toegewezen krijgt of dat er een vast IP-adres is ingesteld.

Kortom? Dit gaat een langdurige geschiedenis worden, vrees ik.
Ik ga er ook maar geen energie meer insteken.

Bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Tom
Gewijzigd door TomF op 16 June 2012, 13:04

rrozema
Smile ik snap wat je bedoelt. Op afstand begrijpen wat er mis gaat kan erg lastig zijn als 'de andere kant' onvoldoende informatie aanlevert.

TomF
Klopt helemaal :-)

Ik gok ook een beetje dat ze het niet aandurft om bijv. een vast IP-adres aan haar laptop toe te wijzen.
Ik heb haar tot slot nog als tip meegegeven dat ze ook via haar mobieltje kan Internetten (tetheren) omdat ze daar onbeperkt Internet op heeft (Al zitten daar wel haken en ogen aan als je over de 1 Gb heen bent, afhankelijk van de provider).

Ik heb in ieder geval m'n best gedaan Smile

Met vriendelijke groet,

Tom

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Raar probleem met Huawei modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 Oct 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 Jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 Oct 2019