obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Gast netwerk
pvdspek
Hi,

Het T-Mobile/Online Huawei HG655d modem biedt de mogelijkheid tot het aanmaken van 4 Wifi netwerken (SSID's), maar ik zie tot nog toe niet goed in wat je hiermee moet, danwel kunt.

Natuurlijk is het mogelijk om voor de verschillende SSID's een ander wachtwoord of beveiliging te gebruiken, maar na het maken van de verbinding via de diverse SSID's en het verkrijgen van een IP adres via de DHCP, komen alle computers weer op hetzelfde netwerk uit.

Nu lijkt het mij handig als ik een SSID voor prive-gebruik kan aanmaken en gasten SSID voor familie en vrienden die geen toegang heeft tot de NAS en printer. Dit zou prima kunnen door per SSID een apart subnet/IP reeks te gebruiken, maar ik weet niet of en zo ja hoe dit in te stellen is....

Heeft iemand ervaring met het aanmaken van een afgescheiden gast-netwerk?

Bedankt.
Pepijn.
 
I R Baboon
4 Wifi netwerken?

Volgens mij ben je in de war met de WAN interfaces.
Daarmee kan je geen meerdere WIFI netwerken mee maken.
De Huawei kent maar één WIFI netwerk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pvdspek
Vreemd... bij het menu item Basis>WiFi zie ik onder het kopje 'SSID index:' een dropdown listbox met de keuze voor het instellen van SSID1, SSID2, SSID3 en SSID4?
 
I R Baboon
Ja, je hebt gelijk. Daar kan je tot vier verschillende WIFI profielen beheren.
En ook tegelijk vier verschillende WIFI SSID's uitzenden.
Dat laatste had zelf nog nooit uitgeprobeerd. Tot nu toe nam ik aan dat je daar alleen vier profielen kon beheren
en dan moest uitkiezen welke je wilde gebruiken.
Weer wat geleerd!

Dat alle interne verkeer samen komt over alle vier de SSID's heb ik ook al getest. Zelfde resultaat dus.
Niet echt veilig zo.
En er is geen andere optie aanwezig om dat te veranderen.

Dus je hebt er vrij weinig aan al die SSID's.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gast netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Advertentie