obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Verschrikkelijk traag
PepijnM
Beste forumleden. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen wat ben nu echt ten einde raad. Als eerste ik ben een Apple gebruiker en lees hier veel negatieve berichten over maar heb niet het idee dat het hier aan ligt want mijn vriendin heeft W7 en daar werkt het ook niet naar behoren.

Nu mijn probleem:
De internetsnelheden zijn opzich wel aardig. 1mb/s down in de meeste gevallen. Het probleem is alleen de aanvraag van websites. Deze duren verschrikkelijk lang. Soms pakt hij hem in een keer zoals het hoort. De andere keer duurt het een 20 seconden of langer. Niet echt om over naar huis te schrijven dus.

Bij deze mijn modemwaardes:
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 951
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 8464
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.4
Downstream SNR (dCool 8.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.3
Upstream CRC fouten 17
Downstream CRC fouten 1150
Upstream FEC errors 47887
Downstream FEC errors 49350

P.S. De afstand tpt de centrale zou ik echt niet weten. Kun je dit ergens opzoeken?
 
I R Baboon
Als eerste heb ik je dubbelpost maar verwijderd. Volgens mij ging daar wat mis..

Ten tweede zijn je intrainwaardes niet volledig. Er zijn nog twee waardes aan de onderkant van de pagina te zien vanwaar je die gekopieerd hebt.
Die moet ik ook hebben.

Je kan je afstand gemakkelijk checken op -> http://www.bbned.nl/netwerk/postcodec...tcodecheck
Die zijn meestal betrouwbaar.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
PepijnM
Hallo I R Baboon. Sorry voor de dubbelpost. Ging inderdaad denk ik wat mis haha. Waarschijnlijk uit frustratie weer 100 keer lopen klikken op de post knop omdat de pagina niet veranderd haha! Dit helpt zo nu en dan. Het lijkt wel alsof de lijn haperd en ik een aanvraag verstuur op het moment dat de lijn slecht is of zo. Bij een nieuwe aanvraag gaat het daarna soms direct.

Volledige intrainwaardes:
Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 20:53:18

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 951
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 8464
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.4
Downstream SNR (dCool 7.9
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.8
Upstream CRC fouten 2999
Downstream CRC fouten 61176
Upstream FEC errors 485935
Downstream FEC errors 4653979

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dCool 19.5
Downstream demping (dCool 38

Afstand volgens BBned (sorry voor de vraag waar ik dit kon vinden. Stond overal en nergens op dit forum! Smile

Op de door u opgegeven postcode 7543BV en huisnummer 42 zijn de volgende diensten over ons netwerk beschikbaar:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
SDSL BBned ATM DSL 1.5Mb/1.5Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 4Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 4Mb/1Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 6Mb/6Mb
Wijkcentrale

Naam:Enschede-Wesselerbrink
Code:Es-Wsb
Afstand:± 3260 meter

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

P.S. ik kon zo snel geen edit knop vinden anders had ik mijn eerste post ff aangepast!

EDIT: Bij deze post is er wel een bewerk knop te vinden dus laat ik maar meteen even vertellen wat ik zoal geprobeerd heb:

Probeersel 1
Modem ingesteld als bridge en er rechtstreeks een server aangehangen. Deze server was verbonden met een router die vervolgens een wifi netwerkje opzette. Voor de rest alles wat overbodig was aan instellingen in het modem uitgezet zoals telefonie etc etc. Alles wat ik niet nodig had heb ik eruit gegooid.

Dit werkte redelijk tot een maand geleden. Dezelfde symptomen kwamen weer terug. De downloadsnelheid was gekgenoeg wel een stuk hoger. Alsof het modem standaard de verbinding loopt te "knijpen"

Probeersel 2
Om uit te sluiten dat het aan de server lag deze ertussenuitgehaald en de router de functie voor DHCP etc laten overnemen. De modem met dezelfde configuratie als bij de eerste keer (bridge dus). Gek genoeg de downloadsnelheid met (torrents of nieuwsgroepen) nog steeds hoger als standaard alles via het modem. ipv 800 ~ 900 kb/s down strak een 1mb/s ~ 1,4 mb/s.

Helaas ook hier de problemen met betrekking tot pagina aanvragen. Het duurt de afgelopen dagen gemiddeld 10 seconden voordat er uberhaupt een googlehit verschijnt of een pagina de eerste afbeeldingen laat zien. Niet mee te werken dus.
Gewijzigd door PepijnM op 20 oktober 2012, 13:39
 
I R Baboon
Dat is inderdaad de juiste info.
Bedankt.

Hoe ziet je ISRA aansluiting met het modem eruit?


Over de traag ladende pagina's moet je dit eens lezen en uitproberen:
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
PepijnM
Hey Baboon,

Bedankt alvast voor je snelle antwoorden! Je levert goed werk op dit forum! Smile


Toen ik in dit huis ben komen wonen heb ik alle kabels van de lasdop tot aan het modem vervangen. Het is een oud huis en de kabels waren vergaan. Later is een monteur langs gekomen ook al m.b.t. de internet snelheid en die zij dat alles in huis er prima uitzag.

Vanmorgen toch nog maar eens gebeld met de online helpdesk maar veel meer als een reset in de centrale en een ping test kwamen we ook niet. Hij heeft nog wel een ticket aangemaakt voor de technische dienst en zal daar ongetwijfeld volgende week over teruggebeld worden! Maar eens kijken wat dat oplevert. Hier in huis moet alles dus kloppen dus ik ben erg benieuwd waar ze volgende week mee komen.

Ik ga als eerst maar eens antwoord bekijken en misschien wat uitvoeren.

P.S. Vanmorgen de modem weer ingesteld als bridge. Dit helpt heel iets maar vind de laadtijden nog steeds belachelijk!

P.S.2: Zo iets had ik al maar dan met DNS van google. Dit haalt niet erg veel uit helaas Sad
Gewijzigd door PepijnM op 20 oktober 2012, 15:07
 
I R Baboon
Dan ga ik ook ervan uit dat je bekabeling in orde is.

Kan je voorbeelden geven bij welke sites er problemen zijn?
En zijn die problemen alleen bij de eerst keer dat je ze oproept of ook als je later weer terugkeert naar de bewuste site?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
PepijnM
De problemen met het laden van sites is iedere keer hetzelfde. Zelfs google.nl kan lang duren. Als ik vervolgens iets zoek op google kan het net zo goed weer lang duren. Het gaat puur om de requests lijkt wel. Het gekke is dat ik vanmiddag bij de buurman was en die heeft nergens last van. Haalt zelfs 2mb/s met hetzelfde abbo. Heel vreemd dus.

Nu kreeg ik een prive bericht van een persoon die liever uit de schijnwerpers van dit forum blijft, dus dit laat ik dan ook maar zo Smile Deze vertelde mij dat hij slechte ervaringen heeft m.b.t. het Huawei modem. Ik heb meer berichten hierover gelezen. Is er een kans dat als ik bijvoorbeeld een cisco modem koop de snelheden/pagina aanvragen beter worden? Ik heb weinig zin om een duur modem te kopen en dat de resultaten tegenvallen. Is dit uberhaupt een optie omdat je bij veel providers een soort van "login" gegevens nodig hebt. Worden deze vrijgegeven of heb ik deze uberhaupt nodig?


I R Baboon nogmaals bedankt voor het snelle reageren Smile

P.S. Na verwijderen van wat applicaties m.b.t. internettoegang op mijn macBook is het iets beter geworden op mijn macBook. Het is nog steeds geen feestje om hier te internetten maar het wordt langzaam maar zeker iets beter.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 20 2012 20:10:43:
Oke voor zover is het redelijk opgelost. Ik ben nog steeds niet helemaal happy maar heb het volgende gedaan:

Alle functies die ik niet nodig heb op het modem uitgezet/verwijderd. De modem hoeft voor mij nu alleen nog maar als bridge te werken en daarom ook alles eruit gegooid wat niet nodig is. De bridge ingesteld naar een router met dd-wrt (koningen firmware als je het mij vraagt).

dd-wrt helemaal gefinetuned voor mijn apparaten in huis en de aanvragen gaan nu ook een stukje beter. De eerste keer laden is nu vooral nog wat traag. Ik wacht nog even de reactie van Online af van volgende week. Ik zal het nog even laten weten mocht er nog wat zijn waar anderen wat aan hebben!
Gewijzigd door PepijnM op 20 oktober 2012, 20:11
 
I R Baboon
Je kan in principe elke modem gebruiken bij Online.
De verbinding is open (in de FAQ staan de instellingen) en er is geen login nodig.
Alleen telefonie is een andere zaak. Alleen als je een Huawei hebt, kan je de benodigd gegevens achterhalen.
Bij de overige modellen is die informatie afgeschermd voor klanten.

Heb je die problemen met WIFI verbindingen of ook met bekabelde verbindingen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Heb je niet toevallig een oude Linksys router staan, waarop je DD-wrt firmware hebt geplaatst? Dan kan je ook zonder Huawei modem internetten, alleen heb ik mijn twijvels over bellen via Online.

Je kan ook op de site van online.nl/klantenservice gaan en "standaard" inktikken, dan kan je de standaard instellingen voor internet van online vinden.

Het zal ongetwijveld ook op dit forum staan, maar ik zoek graag standaard. Eventueel moet je op de online site eerst inloggen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
PepijnM
Helaas geen Linksys modem staan maar ben nog van plan deze te halen. Altijd fijn om zo'n trouwe rakker in huis te hebben Wink Voor nu werkt deze opstelling redelijk. ik wacht nog even het antwoord van online af volgende week en zal het hier laten weten! In ieder geval kan ik iedereen aan raden alles uit het huawei modem te slopen wat je niet nodig hebt. Een betrouwbaar router erachter te hangen en de boel in bridge te zetten!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verschrikkelijk traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid : 7 03 sep 2016
traag internet Snelheid : 22 09 jul 2015
Traag internet. Snelheid : 2 06 jul 2015
Advertentie