obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
aanloopproblemen na overstap op fibrefast van thomson tg720 naar huwai
Jaagpad
net de overstap gemaakt van gewone online + tel naar fiberfast

oude setup

thomson tg720
Imac bedraad aangesloten
Apple tv3 in woonkmr bedraad
Samsung tv bedraad

ipad1 via wifi
blackberry via wifi
Apple tv 2 in slaapkmr via wifi

werkte afgezien van snelheid perfect

nu de nieuwe huwai router binnengekregen
krijg alleen bedraad de apparaten op het internet
maar: via appletv kan ik niet bij mijn bestanden (films, fotos en Itunes muziek met Thuisdeling)
Ipad doet het helemaal niet ( krijgt geen verbinding met wifi, zelfs als ik beveiliging helemaal uitzet)
Airplay en remote doen het dus ook niet, voor ons erg belangrijk we gebruiken de tv icm appltv en content op imac heel veel
apple tv2 op slaapkamer doet niets, ook geen thuisdeling dus ook geen controle via ipad

blackberry is helemaal niet aan te sluiten via wifi, ook niet met quickconnect (op de thomson een fluitje ve cent)

Airbook pro van werk kan wel op internet, maar dan doet de Imac op netwerk niets.

huwai is behoudens wifi beveiliging niet aangepast, dat is boven mn pet

kan ik m ouwe thomson gewoon aangesloten houden, of heb ik dan helaal geen snelheidwinst (waarom het me juist te doen is)

of kan ik met een paar handelingen die dingen wel aan de praat krijgen

advies zeer welkom

groet Rob
 
I R Baboon
Alles wat met Bonjour te maken heeft, werkt niet met Huawei.
Dus Airplay, Airprint en remote desktop en dergelijke, kan je gelijk vergeten.

Lees dit maar eens: Apple TV en Airplay problemen met Huawei HG655d verzameltopic

Wat voor een WIFI instellingen heb je actief staan in de Huawei?
Ipad en dergelijke hebben normaal gesproken geen problemen.

De Thomson kan je weer in gebruik nemen, maar dan zou de telefonie niet meer mogen werken.
Dat werkt nu alleen nog maar via een Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jaagpad
heb ik dan wel het snelheidsvoordeel icm de thomson?

is er een 'zelf te kopen' alternatief dat wel werkt icm apple
daar we daar juist heel veel gebruik van maken

wifi: alles geprobeerd van geen beveiliging tot de standaardinstellingen
met de andere dingen zoals 20/40 etc heb ik geen kaas gegeten

kan ik huwai dan alleen gebruiken voor telefoon?

ook heb bedrade netwerk werkt niet naar behoren. conclusie is alles maar teruggeven??
 
I R Baboon
Het enige snelheidsvoordeel die je nu hebt is 802.11N WIFI. De Thomson kan alleen 802.11G WIFI.

Heb je gewoon de Thomson vervangen door de Huawei?
Je moet daarna ook de oude verbindingen wissen op je al je netwerkapparatuur.
Het is net alsof je een compleet nieuw netwerk gaat beginnen.
Je kan niet de oude instellingen overnemen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jaagpad
heb gebeld met de helpdesk,

deze gaven aan dat het alleen goed gaat werken met apple producten indien ik zelf een aparte router aan zou schaffen. met de bijgeleverde huawei gaat het niet GOED lukken.

zal altijd storingen geven. heb het abonnement geannuleerd (had 7 werkdagen proeftijd)

ze wilden de modem niet eens gertourneerd hebben. (geldverspilling)


dus als er animo is, hij is af te halen!


wellicht toch maar eens op zoek naar een andere provider (ik heb een opzegtermijn van 1 maand)
 
I R Baboon
Dat is een duidelijk verhaal.

Heb je al geschikte kandidaat providers op het oog?
Weet je al wat mogelijk is op je adres?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aanloopproblemen na overstap op fibrefast van thomson tg720 naar huwai', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie