obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
HUAWEI HG655D + ATA
HansSt
Sinds ik Internet en Bellen (VOIP) van Online heb gaat faxen ontvangen niet goed - versturen is geen enkel probleem.
Om de ontvangst van faxen te verbeteren wil ik deze verbinden via een ATA aan mijn Huawei modem.
Het instaleren van de ATA valt echter niet mee.
Het gaat om de Grandstream HandyTone HT701
Het is mij niet helemaal duidelijk wat ik moet invoeren bij:
Primary SIP Server / Outbound Proxy / SIP User ID / Authenticate ID (is vaak hetzelfde als vorige meen ik te begrijpen) / Password
ALle help is welkom & BVD
 
I R Baboon
Dus je wilt de SIP cliënt in de Huawei vervangen door de SIP cliënt in de Grandstream.

Heb je de account en login instellingen van Online telefonie?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
HansSt
SIP client vervangen - als dat nodig is (ben geen expert)
Wat ik wil bereiken is dat i.e.g. binnenkomende faxen via de ATA op mijn faxmachine komen

Ik heb geen instellingen van Online telefonie
Krijg ik ook niet (telefonisch geprobeerd)
Kan ze wel ten dele in mijn modem zien uiteraard maar zijn deels onzichtbaar (puntjes)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 23 2013 10:22:12:
Aanvulling
Het aantal puntjes dat zichtbaar is in de instellingen van mijn modem is:
Sip account numer: 12 puntjes - neem aan telefoonnummer met + en landnummer (31) ervoor?
Gebruikersnaam: 25 puntjes - komt overeen met de lengte van mijn accountnaam bij Online internet
Wachtwoord: 8 puntjes - komt overeen met mijn wachtwoord voor mijn account bij Online internet
(PS - bedankt voor snelle reactie!)
Gewijzigd door HansSt op 23 februari 2013, 10:22
 
I R Baboon
De gegevens die zichtbaar zijn, heb je sowieso nodig.
Maar het belangrijkste zijn de inloggegevens. Dat zijn die bolletjes.

Om die zichtbaar te maken moet je de volgende methode volgen:
link -> http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_41199

Schrijf alle gegevens op papier, want daarmee moet je de Grandstream mee instellen.
Om de Grandstream de kans te geven de VOIP functie van de Huawei over te nemen, moet je bij NAT -> Geavanceerd "SIP ALG Ingeschakeld" uitvinken.
Zolang dat aanstaat, krijg je de Grandstream niet aan de praat.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
HansSt
Kan dat alleen in Firefox?
 
I R Baboon
Nee, Chrome kan ook.
Of Opera.

IE vermoedelijk ook. Maar daar werkt ik al heel veel jaren niet meer mee.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
HansSt
Installatie van Firefox en Firebug was simpel
Modem geopend in Firebug
Rechtsgeklikt Element inspecteren (er stond ook 'Element inspecteren in Firebug' - die optie heb ik niet gekozen)
DOM scherm gevonden helemaal rechts
Gescrold tot onderaan de kolom
TabIndex
tagName
textContent
title
maar dan: _proto_ blablabla - meer
meer aangeklikt en kwam op volgende pagina met zelfde einde
dat meerdere malen herhaald
nergens 'value' gezien

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 24 2013 10:45:32:
laatste bericht is achterhaald
na enig zoeken heb ik toch alle gegevens kunnen vinden en ga nu mijn ATA opnieuw installeren
ik meld me nog zodra gelukt

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 24 2013 12:07:27:
Tijdens de installatie worden de volgende instellingen gevraagd:
Primary SIP Server - is dat het SIP registratie IP nr? (129 enz?) -of- sipteledienst.nl? -of- gebruikersnaam@sipteledienst.nl?
Outbound Proxy - is dat het IP nr? (129 enz?) -of- sipteledienst.nl? of gebruikersnaam@sipteledienst.nl
SIP user ID - is dat mijn telefoon nummer (= tevens SIP account nr)? -of- gebruikersnaam@sipteledienst.nl?
Authticate ID - zelfde vraag
Authenticate password - zal mijn wachtwoord zijn (dat ik intussen in Firebug zag)
Gewijzigd door HansSt op 24 februari 2013, 12:07
 
I R Baboon
Check deze post uit: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_43914
Een andere router, maar de SIP gegevens zijn hetzelfde.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
HansSt
Ja dat had ik al gedaan en nogmaals gedaan - maar krijg het toch niet voor elkaar
De Grandstream HandyTone HT701 vraagt om:-
+ Primary SIP Server - ik voer het IP adres in dat in mijn HG655D staat onder Basis - VOIP - Sip Server - Registratie Server adres
+ Outbound Proxy - daar voer ik hetzelfde IP adres in
+ SIP User ID - daar voer ik de Gebruikersnaam in die in mijn HG655D staat onder Basis - VOIP - SIP account - Gebruikersnaam
+ Authenticate ID - daar voer ik dezelfde Gebruikersnaam in
+ Authenticate Password - daar voer ik het wachtwoord in dat in mij HG655D staat onder Bsis - VOIP - SIP account - wachtwoord
maar er volgt geen registratie
 
I R Baboon

Quote

HansSt schreef:

+ SIP User ID - daar voer ik de Gebruikersnaam in die in mijn HG655D staat onder Basis - VOIP - SIP account - Gebruikersnaam


Moet daar niet je telefoonnummer staan?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HUAWEI HG655D + ATA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie