obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
Nét verwijderde mail herstelbaar?
cb0krw
We hebben net per ongeluk een mail verwijderd op de HTC telefoon.
Dit bleek iets té gemakkelijk te gaan, zonder bevestigingsvraag.

De mail staat ingesteld als IMAP.
Blijkbaar wordt ook de prullenbak overgeslagen...
Ook via de webmail is deze mail niet meer te zien, zowel in de inbox als eventueel de prullenbak.

Is zo'n mail tóch nog ergens terug te vinden?
Gewijzigd door cb0krw op 25 juli 2013, 19:53
 
I R Baboon
Nee, weg is weg.

Je kan bij de meeste mailapps instellen of ze alles in één keer mogen verwijderen of gebruik moeten maken van een prullenbak.
Zo ook de mogelijk om bijvoorbeeld alleen een kopie te downloaden en die op de server ongemoeid te laten.
Kijk eens na welke instellingen er zijn. Verschilt soms van app tot app.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cb0krw
Dank voor je reply.

Dan vrees ik dat ik pech heb...

Mijn HTC staat via IMAP geconfigureerd, maar bij de betreffende mailbox ontbrak het vinkje om te vragen vóór verwijderen.
Liet gisteren het gewraakte mailtje lezen en de lezeres tikte per ongeluk iets te laag op het scherm omdat ze omhoog wilde scrollen. Daardoor tikte zij dus op de verwijder knop en wég was het mailtje. Vraag-loos ging het mailtje ten onder, en helaas belandde deze dus ook niet in de (toch écht wel aanwezige) Verwijderde items...

Razendsnel de synchronisatie uitzetten bleek ook al te laat, want ook daarna op de laptop kijkend was ie geheel pleite.
Had nog even een piepklein beetje hoop op een Linux/Unix achterdeurtje voor verwijderde data...
 
I R Baboon
Nee, Linux heeft geen achterdeurtjes. Ik weet ze in ieder geval niet.

Er bestaat wel apps om bestanden te undeleten op je smartphone.
Probeer het eens uit. Misschien heb je geluk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nét verwijderde mail herstelbaar?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
Uitgaande mail op Windows telefoon Email : 4 29 jan 2015
mail lokaal verplaatsen naar mappen Algemeen : 2 07 nov 2014
Advertentie