obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fixed arp of broadcast adress instellen
hmrdejong
Sinds een week heb ik een windows surface rt hiermee wil ik mijn destop via extern bureablad vanaf het internet bereiken.
Dit heb ik allemaal ingesteld en werkt perfect.

Maar nu zou ik ook graag mijn desktop aan en uit willen zetten via internet(stroombesparing).
Dit werkt binnen het netwerk al(pc heeft vast ip) maar van buiten alleen een kwartiertje.
Dat komt omdat de huawei HG655d vergeet welk ip bij welk mac adres hoort.

Nu kan je dit op 2 manieren oplossen en dat is door een vaste entry te maken in de arp tabel van de HG655d of poort 9
te openen voor het broadcast adres 192.168.1.255.

Mijn probleem is hoe doe ik dit?
In de HG655d zelf kan ik poort 9 niet forwarden naar het broadcast adres, dat mag niet.
Via telnet kan ik de HG655d wel bereiken en inloggen met inlog naam admin en wachtwoord admin maar worden mijn
commando's niet herkend.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.
 
I R Baboon
Ik begrijp het probleem en je zit helemaal goed met je conclusies.

Helaas is er geen oplossing voor je probleem.
Het enige wat we kunnen adviseren is om een eigen modem/router in te zetten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hmrdejong
Dat is jammer maar bedankt voor je antwoord.

Dan ga ik het nu via mijn raspberry pi oplossen, die inzetten als magic packetjes verzender.
 
I R Baboon
Een omweg via een ander device is een oplossing voor je probleem.
Dan kan je vandaar uit via remote access de pc starten.
Beetje omslachtig, maar het zou moeten werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
hmrdejong
Ja het is omslachtig helaas maar het werkt nu wel.

Log via ssh in op mijn raspberry en stuur vanuit daar een wol pakketje naar mij pc en dan start hij op.
 
I R Baboon
Thumbs Up
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fixed arp of broadcast adress instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Online account instellen lukt niet Email : 6 05 aug 2018
Volgorde instellen van voorkeuze TV-zenders Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 08 dec 2017
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen : 3 20 mei 2016
Advertentie