obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 3370 en Online ADSL basis
Michael-1959
Momenteel gebruik ik een Huawei HG655d. Tot voor kort een prima oplossing, echter met beperkte oplossingen voor internet toegang beperking. Helaas is overleg met pubers niet genoeg.

Maar tot de kern van de zaak; mijn oog is gevallen op een FritzBox 3370, behoorlijk compleet zolang je geen telefonie afneemt van Online en dat is niet het geval. De installatie verloopt in zijn geheel niet soepel. Het modem ziet de Online server (DSL verbinding zichtbaar) echter het inloggen gaat niet goed.

Na opvraag van gebruikersnaam (in mijn geval mijn email adres) en wachtwoord bij Online, loopt het in eerste instantie vast op dat de PPPoE niet wordt begrepen.

Gezocht op dit forum naar instellingen en gevonden, zie ook http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=10 en netjes in gevoerd in de FritzBox.......maar het werkt niet.

Wel is mij opgevallen dat de FritzBox de encapsulation = PPPoA setting niet goed opslaat, hij lijkt het wel niet te onthouden, de waarde voor VPI en VCI worden wel goed opgeslagen en blijven.

Toen maar eens de settings van de de Huawei bekeken, zie de bijlages. Ik zie een aantal zaken die overeenkomen, maar ook vele verschillen. Waarom bijvoorbeeld heeft de gebruikte verbinding nu ineens VPI/VCI waaardes van 8/35? En waarom wordt er geen gebruik gemaakt van de ADSL Go/Lite/Basic?Plus verbinding?

Wie o wie kan me helpen duidelijkheid te scheppen in de chaos. Alvast dank voor jullie adviezen...

Groet,
Michael-1959 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Michaël

Apparatuur: Huawei HD655d
Software gateway: .....B023
Service Online: Internet
 
I R Baboon
Oplossing is simpel. Gebruik de goede instellingen.

Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35

PPPoA is voor KPN verbindingen. Je zit echter bij Online en die hebben hun eigen instellingen.
Een login heb je niet nodig.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Michael-1959
Dank voor je snelle reactie, ik ga het vanavond direct proberen en zal laten weten of het werkt.
Gisteravond stond ik echt op het punt om de FritzBox terug te brengen en een andere oplossing te kiezen....
Michaël

Apparatuur: Huawei HD655d
Software gateway: .....B023
Service Online: Internet
 
I R Baboon
Je kan alles bij "internet" en "account information" instellen met de hand. Is sneller.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
AVM, de maker van de Fritz!Box wordt door Online niet betaald om de online instellingen vooraf te configureren. Erom moet je het handmatig instellen. Bij mijn heeft automatisch instellen om die redenen ook nooit gewerkt. Voor de rest klopt wat I R Baboon zegt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 3370 en Online ADSL basis', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie