obey-robots.txt
11 December 2018, 20:19
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken

telefoonindicatie op huawei modem blijft rood?

lupus
Vanochtend werd ik gebeld op mijn voip account via callvoip (werkte tot dusver uitstekend met soms wat uitvallen maar vooruit :-) en gesprek was slecht en is beëindigd door beller. Daarna telefoon indicatie lampje op modem rood en wat ik ook probeer blijft rood en was voorheen groen? Modem reset, ping gedaan en upload was 0,93 mBps dus voldoende las ik.
Computer opnieuw opgestart zelfde resultaat, dect toestel opnieuw aangemeld lampje blijft rood. voip bedrijf gebeld bij hun staat alles okay en kan mij wel bellen? In status modem staat bij voip registratiestatus niet actief ? en bij apparaat info status telefonie niet verbonden?
Wie heeft er nog tips voor mij of hoort dit lampje rood te zijn als men geen telefonie van online afneemt, was naar mijn mening voorheen altijd groen?? Bedankt vast en ben benieuwd.
 
Donpedro
De vraag is even of je gebruik maakt van een extern ATA toestel, of dat je in de HG de VoIP opgezet hebt.
In geval 1 zal het lampje rood blijven, want die komt inderdaad alleen aan als je ook telefonie afneemt van Online.

In het tweede geval zou ik mij voor kunnen stellen dat hij groen zou moeten worden als de login op je VoIP provider succesvol is.
Dus zou de reactie van het lampje hetzelfde kunnen zijn alsof je telefonie afneemt van Online, daar je de VoIP functie intern gebruikt.
Het modem handleiding is daar ook niet duidelijk over, zeker het VoIP gedeelte en wat je indicatie zou kunnen zijn.

Vraag: Als hij rood blijft, kun je dan niet bellen of gebeld worden?

Wat ik ook een beetje opmaak uit je verhaal is, dat je ook niet 100% zeker weet of het lampje voorheen WEL groen was, wat het uitmaken van wel/geen klacht ook niet duidelijker maakt.
 
lupus
Bedankt voor de reactie en tips, het lampje is weer groen (was het dus ook voordien). Indicatie dat het ook groen is als men in het modem de
juiste instructies voor ander voip station heeft ingegeven dan online :-)
Verder geen ID waarom het ineens niet meer werkte en later gisteren na veel resetten van modem, pc, laptop en dect phone ineens weer wel
maar zal de techniek van alle apparaten en de internet verbinding wel zijn. De telefoonlijn stottert ook regelmatig terwijl ik op 1 pc. spotify aan heb en op de andere aan het werk ben. Zal wel altijd zo blijven totdat online overgaat op glasvezel? :-))
Succes en groetjes uit Bussum.
 
Donpedro
Had ook wel het vermoeden dat als er maar 1 VoIP account correct zou inloggen (niet zijnde Online), dat dan het telefoonlampje aan zou gaan.
Dat als bevestiging dat er ten minste 1 VoIP account actief is ingelogd.

Dat je lijn stottert komt waarschijnlijk puur doordat het modem slecht voorrang geeft aan telefonie.
Met een goed werkende QOS, Quality Of Service, zou het modem juist automatisch voorrang moeten geven aan telefonie en de rest van het verkeer drukken.
Kan ook zijn dat ergens anders dan in jou modem de QOS verkeerd is ingesteld of gewoonweg verloren is gegaan door het uit het pakket te slopen

Wiki: Quality of service (QoS)

Internet zonder goede QOS werk op het basis principe van "best effort", maar om dit te overkomen maakt men gebruik van de verkeersagent QOS.

Video: How QoS Works
 
lupus
Bedankt Donpedro voor de adviezen
Duik ik later vd. week zeker even in, al was het maar om zeker te zijn :-)
Gezien de afstand van kast tot hier, is een wisselend succes op de lijnen
helaas een logisch gevolg. Me heeft er al alles aan gedaan om het te verbeteren dus
als het niet te vaak teveel hapert ben ik al gelukkig voorlopig :-)
Vr.Gr.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefoonindicatie op huawei modem blijft rood?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel modem herstart regelmatig. Zyxel configuratie en problemen 2 10 december 2018, 10:49
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen 207 27 november 2018, 20:49
Waarschuwing! Update niet zelf uw ZyXEL modem Zyxel configuratie en problemen 14 18 oktober 2018, 22:28
Zyxel modem herstart bij streamen muziek Zyxel configuratie en problemen 1 16 oktober 2018, 07:35
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten 3 23 augustus 2018, 08:30
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SuskeTeflon00:23:49
| Deonline00:28:03
| waqqas12301:02:36
| piacco02:30:36
| Wanabo09:38:08
| MM23:44:54
| wolra 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?