obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655D door dwars door router beheren?
ictfixer
Ik gebruik voor mijn internet verbindingen indien mogelijk bridge en een Draytek router.
Ik kan bij KPN verbindingen/modems de modem dwars door de router bereiken (meestal op http://192.168.1.254)

Als ik dus naar 192.168.1.254 onderschept de modem pagina en laat dus zijn eigen (beheer)pagina zien.

Ik wil steeds meer internetverbindingen naar Online omzetten, maar ik merk nu dat ik de Huawei HG655D
niet LOKAAL door de router kan benaderen.
Ik moet nu altijd op locatie en met een laptop direct de netwerkkabel in de HG655D pluggen om een setting te bekijken.

Weet iemand of je de "KPN"-onderschepping ook aan kan zetten op een Huawei HG655D?

Alvast bedankt,

Jem.
 
Lutz
Indien je binnen je eigen LAN zit dan kan je lokaal de Huawei bereiken. Voer eens op een aangesloten computer cmd uit, gevolgd door ipconfig. Dan vindt je het IP adres van de modem, en dan kan je met een browser naar deze ip adres gaan.

Indien je van buiten je netwerk je modem wilt bereiken, dan moet je eerst het een en ander openzetten. En natuurlijk je openbaar IP adres gebruiken.

Eventueel kan je de Huawei ook eerst in fabriekstand zetten door middel van de verzonken knop aan de linker kant.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ictfixer
Beste Lutz,

Mijn opstelling is als volgt:


Huawei modem (bridge) <--WAN---> Draytek Router <-------------> Computer
192.168.1.254 .................................192.168.100.1.....................192.168.100.100 (via DHCP)
....................................................+ 82.156.159.X (Online)

Via de computer kom ik dus wel op de Draytek router, maar niet (meer) op de Huawei modem.
Ik moet dus fysiek met een netwerkkabel een laptop aan de Huawei modem aansluiten zodat ik instellingen kan veranderen.

Bij KPN-modems kan ik MET de bovenstaande configuratie dwars door de Draytek de KPN-modem op 192.168.1.254 benaderen.
Zo kan ik dop afstand b.v. firewall instellingen van modem aanpassen of in de log zien wanneer er portscans of ddos-aanvallen zijn.
 
I R Baboon
De Huawei kan je alleen bereiken op 192.168.1.1. Of heb je dat veranderd?

En staat de Huawei echt in bridge? Ik neem aan van niet, want je kan de Huawei nog steeds bereiken via een ip adres?

Wat wil je nu precies doen?
Remote beheer vanaf een extern ip adres op zowel de Huawei als de Draytek?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ictfixer
Beste I R Baboon,

Het is een tijdje geleden dat ik op de Huawei heb gezeten het kan best zijn dat het IP-adres 192.168.1.1 is.
Het in bridge zetten van de modem verandert zijn interne IP-adres niet!

De Huawei staat echt in Bridge (mijn Draytek krijgt IP adres: 82.156.159.X van de modem.
Er is trouwens een handleiding op het internet (in deze forum dacht ikzelf) hoe dat moet.

Ik wil binnen het netwerk zowel de Huawei (192.168.1.1) als de Draytek (192.168.100.1) op IP-adres kunnen bereiken.

Hoe werkt dit nou bij de KPN modem:
1. In je browser, type je in: 192.168.1.1 (adres modem),
2. de Draytek ziet dat het geen 192.168.100.x is en denkt: "Dat is een internet adres".
3. de Drayek stuurt dan jouw request naar "het internet" (door de modem)
4. de modem ziet 192.168.1.1 en denkt: "Hé, dat ben ik"
5. ipv een fout te genereren, stuurt de modem dan ZIJN webpagina naar de Draytek
6. De Draytek geeft de pagina aan je computer en voila, je kan de modem door de Draytek beheren.

Nogmaals, op de KPN modem (Thomson) kan dat, ik zou dat graag willen op de Huawei.
 
I R Baboon
Nu begrijp ik wat je precies wilt.

Je maakt gebruik van de NAT loopback functie van de Draytek.
Wellicht dat dit werkt met KPN routers, maar als de Huawei in bridge zit, kan je niet meer ernaar toe surfen.
Bridge is dan echt bridge. Dus alleen een echt modem en modems hebben geen internet adressen.

Blijft voor mij de vraag waarom je een router (Huawei) omfunctioneert naar een modem en hem dan wilt beheren?
Alle netwerkfuncties zitten nu bij de Draytek. Wat wil je beheren in de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ictfixer
Beste Baboon,

Ik maak juist gebruik van de loopback van de KPN modem.
Wat ik zelf handig vind is bv. kijken op welke snelheid de modem intraint.

Daarnaast kan je de status zien, bv. sinds November 2014,
zie ik op diverse KPN modems die ik beheer dat er ddos aanvallen d.m.v SYNFLOODS worden gedaan.
De Drayteks gingen hier helemaal aan onderdoor, pas toen ik de log van de modem zag,
begreep ik waarom ik plotseling bij allerlei filialen random vertragingen en internet problemen had.

(Draytek heeft gelukkig firmware updates uitgebracht tegen SYNFLOOD Ddos-aanvallen.)

Nouja, ik leg me erbij neer, dat ik alleen met de KPN modems op de modem kan inloggen via de Draytek.
 
I R Baboon
Als de KPN modem zelf de NAT loopback doet, kan die nooit in bridge modus zitten.
Je hebt een normaal "router achter router" concept.



Waarom zet je de Huawei in bridge modus?
En waarom registreert de Draytek zelf niet of er SYN Floods binnen komen?
Want alle internet verkeer komt nu ongefilterd aan op de Draytek.
Met een Huawei in bridge is er geen enkele noodzaak meer om hem nog te benaderen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655D door dwars door router beheren?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie