Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
Eigen ASUS MODEM/Router
|
|
CharlesMcBakerey |
Geplaatst op 23 February 2015, 13:35
|
Activiteit » Amsterdam » 1106 DE » Internet » Thomson TG712 » Thomoson TG712 Berichten: 3 Lid sinds: 23 Feb 2015 |
Beste Onliners, Ik graag een eigen Router/Modem Gebruiken en die TG712 in de prullenbak gooien of terugsturen naar online. Daarbij gebruik ik alleen internet van Online, telefonie heb ik via een soort splitter via KPN. De reden dat ik ik een eigen router/modem wil gebruiken is om WOL (Wake on LAN) te gebruiken dit wordt niet ondersteunt door de TG712. Omdat de computers vergeten worden wanneer deze offline zijn in de ARP cache lijst en WOL na een half uur niet werkt. De TG712 zit behoorlijk dicht getimmerd, hij is erg langzaam als je er op in logt zijn er weinig tot geen functies beschikbaar behalve port forwarding. De nieuwe Asus routers hebben een mooie strakke en gebruiksvriendelijke interface met wat leuke functies. Ik zou graag 1 van de volgende router modems kopen: http://www.alternate.nl/ASUS/DSL-N12E...=7&lk=9770 http://www.alternate.nl/ASUS/DSL-N14U...=7&lk=9770 Kan ik met 1 van deze Router modems mijn TG712 vervangen? Info: Servicenaam: Online ADSL Basis/Extra DSL-type: G.992.5 annex A Internet: ETHoA Modem Info: Productnaam: TG712 Serienummer: CP1035NT7E5 Softwareversie: 8.2.4.B Softwarevariant: AJ Bootloaderversie: 1.1.1 Productcode: 3660652B Kaartnaam: CANT-5 |
|
|
CharlesMcBakerey |
Geplaatst op 23 February 2015, 17:50
|
Activiteit » Amsterdam » 1106 DE » Internet » Thomson TG712 » Thomoson TG712 Berichten: 3 Lid sinds: 23 Feb 2015 |
Een andere router er achter zetten lijkt ook niet te werken omdat je DHCP niet kan uitzetten? |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 23 February 2015, 20:36
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
In principe kan je Thomson vervangen door een eigen ADSL2+ modem. Beide ASUS modellen zouden dat kunnen. Wat voor een abonnement type heb je bij Online? Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
CharlesMcBakerey |
Geplaatst op 23 February 2015, 23:50
|
Ik heb even een peperdure cisco router/modem gebruikt puur als modem en daarachter een goedkoop asus routertje gehangen. Het werkt in ieder geval als een tiet, internet is 1 mbps down en 0.25 mpbs up sneller geworden Ga denk ik binnenkort een alles in 1 router modem van asus kopen wat een verademing ten opzichte van die TG712. Thanx! @ Baboon: Online ADSL Basis/Extra Gewijzigd door CharlesMcBakerey op 23 February 2015, 23:57 |
|
|
I R Baboon |
Geplaatst op 24 February 2015, 07:50
|
Beheerder Berichten: 4247 Lid sinds: 14 Dec 2008 |
Dus je bent al aan het experimenteren, zo te zien. Dan ben je al op het goede spoor. De Thomson is maar een beperkt apparaat met die Online firmware. Op zich best wel jammer, want er zit veel potentie in het apparaat. De normale Thomson/Speedtouch modellen hebben een uitgebreide CLI console. Kan je heel veel mee instellen. Alleen heb je daar niets aan zonder een admin account. Succes! Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen ASUS MODEM/Router', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem | Algemeen | : 2 | 13 Jan 2021 |
Zyxel modem. Slechte wifi? | WiFi | : 1 | 06 Oct 2020 |
Zelf Router op glasvezel | Online Alles-in-1 met Glasvezel | : 1 | 16 Sep 2020 |
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. | Eigen modem configuratie en problemen | : 1 | 22 Jun 2020 |
zakelijke PC - Router gaat op standby | Zyxel configuratie en problemen | : 2 | 16 Feb 2020 |
Advertentie