obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Beveiligd netwerk
Yuffie
Ik heb tussen de livebox en 3 computers mijn router, de sitecom WL108, zitten.
Alles werkt perfect.
De computer beneden is via een kabel aangesloten op de router en 2 computers boven zijn wireless aangesloten op de computer.

Nu willen we een netwerk aanleggen tussen deze drie computers, maar is dit netwerk dan ook beveiligd?

Of moet ik het beveiligen als nog via de router doen?

Zo ja, hoe kan ik hier dan inkomen; moet ik dan eerst de livebox er tussenuit doen en de router weer als router instellen?

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Yuffie
 
Richard
De beveiliging moet je regelen op de draadloze verbinding, dus tussen de router en de draadloze pc. Die verbinding moet je beveiligen.

De op die pc aangesloten pc's hebben uiteraard een virusscanner nodig, maar niet perse meer een aparte beveiliging.
Als je het extra veilig wilt maken kun je op elke pc nog een firewall zoals zonealarm plaatsen.

Doch hoofdzaak is om die draadloze verbinding te beveiligen, liefst middels zowel een mac-adres filter alsook een WPA2 of WAP key.
Met de livebox heb je dan in feite niks te maken als nu alles goed werkt.

Greetings, Richard.
 
Yuffie
Dus als ik het goed begrijp moet ik de WAP key voor alle 3 computers instellen in de router.

Dan zal ik deze moeten resetten, want ik weet niet meer welk ip-nummer ik aan de router heb toegewezen.......

Weet je misschien ook of dit ergens is te zien?

Alle computers draaien verder op Kaspersky Internet Security 6.0.
Dus qua virusbescherming enz. zit het wel goed
 
Richard

Quote

Dus als ik het goed begrijp moet ik de WAP key voor alle 3 computers instellen in de router.


Alleen als ook alle 3 je computers draadloos werken. Als ze middels een kabel aangesloten zijn op je router, dan heb je niets met de key te maken.

Je moet 1 werkende pc hebben om te kunnen zien welk ip je router heeft.
Op deze werkende ip doe je dan het volgende:
start->uitvoeren en type daarin CMD en druk op OK.
Je krijgt dan een commando prompt, type daar het commando:
ipconfig /all

Dan krijg je een rijtje informatie te zien, bij een van deze regels staat het woord "standaard gateway" met een ip adres er achter bijv.
Standaard Gateway: 192.168.1.1

Dat is dan het ip adres van je router, dus even kijken welk ip er achter standaard gateway staat, dan weet je ook wat het ip van je router is.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beveiligd netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen : 4 30 dec 2014
Advertentie