obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wat doe ik niet goed om IN de modem te komen?
muisje
Sinds kort heb ik VDSL.
Na die migratie en waarbij ook de modem is teruggezet naar factory settings met pinnetje kan ik niet meer inloggen?
192.168.1.1 komt in beeld, )Admin) oude ww en ook logisch werkte niet meer, dus met: 1234 nwe aangemaakt enz.

Blijft hoe dan ook 'foutief' en onbenaderbaar?
Na contact helpdesk werd ik doorverwezen naar KPN vanwege nwe netwerk, maar daar ( ook via hun chat en tools) konden ze mij niet hwlpen , wat dit moest online maar oplossen of ik moest ook maar overstappen naar KPN Wink
Kastje muur-verhaal...

Vervolgens lukt ook nog niet om mijn draadloze Brother DVPJ315wlan weer aan te sluiten...
Hoe nu verder? SmileFrown
 
Lutz
Voer nog eens een factory reset door. Dat is met een paperclip in het gatje aan de linker kant prikken en 30seconden of langer ingedrukt houden.

Nadat de modem meldt dat het weer internet verbinding heeft via een LAN kabel een computer aansluiten en deze opnieuw opstarten, zodat de computer een IP address krijgt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
muisje
Nope jammer, blijft mekkeren over onjuiste gebr. naam om IN de ZyXel te komen. Ook na weer @ op modem en reset niet...
Ook de Brother software lukt nog niet, wat nu?
 
Lutz
Wat staat in de handleiding over de standaard gebruikersnaam en het standaard wachtwoord?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

muisje schreef:

Sinds kort heb ik VDSL.
Na die migratie en waarbij ook de modem is teruggezet naar factory settings met pinnetje kan ik niet meer inloggen?
192.168.1.1 komt in beeld, )Admin) oude ww en ook logisch werkte niet meer, dus met: 1234 nwe aangemaakt enz.

Blijft hoe dan ook 'foutief' en onbenaderbaar?
Na contact helpdesk werd ik doorverwezen naar KPN vanwege nwe netwerk, maar daar ( ook via hun chat en tools) konden ze mij niet hwlpen , wat dit moest online maar oplossen of ik moest ook maar overstappen naar KPN Wink
Kastje muur-verhaal...

Vervolgens lukt ook nog niet om mijn draadloze Brother DVPJ315wlan weer aan te sluiten...
Hoe nu verder? SmileFrown

Heb je lang genoeg de resetknop ingedrukt tot de lampjes van de modem uitgaan ? anders is de modem NIET gereset.
En die Brother neem ik aan is de DCP i.p.v. de DVP.
 
Lutz
Heb je trouwens al apparaten draadloos met de modem weer kunnen verbinden?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
muisje
Uren gedoe en werk haha maar is nu gelukt Smile
Wel lang en ook juist die volle reset modem gedaan, maar probleem bleef...

zou ook nog een lokale storing kunnen zijn geweest, maar weten we niet zeker.
Tussentijds die wifi printer en uiteindelijk na eerst alle opties te hebben doorlopen kende of herkende hij niet dit IP kennelijk en ( ja dom van ons Pfft) bleek de printer heel eigen IP ingevoerd te moeten hebben Wink
Nu lijkt het te werken iig Smile
Zodra weer off alles kom ik vlot terug hier ma aar deze draad mag gesloten hoop ik ? Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat doe ik niet goed om IN de modem te komen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie