obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox en DC++
WickedGame
Ik heb sinds gisteren een heel bizar probleem. Had dc++ goed draaien en nu heb ik sinds gisteren een Linksys WRT300N geplaatst op de Livebox.

Nu staat mijn PC direct op de livebox i.v.m. mogelijke probleem oplossing. Sinds gisteren krijg ik wel verbinding op DC++ maar kan niet searchen of iets downloaden wat in queue staat "Connection Timed out".

In de Livebox heb ik de poort geforward in de firewall (1412) voor zowel TCP als UDP en dat voor IP 192.168.1.12 (Mijn vaste station).

In DC++ heb ik de verbinding op Active staan met het IP van Orange erin en de Poorten TCP en UDP ook hier op 1412.

Het rare is dat ik dus naar mijn beleving alles goed heb ingesteld, en toch maar geen download kan activeren, of starten. Ook een herstart van de livebox heeft geen resultaat opgeleverd.

Iemand hier die DC++ dit probleem kent of ziet waar het fout gaat. En eventueel een oplossing kan aandragen voor mijn probleem.

Met vriendelijke groet,
Marc
 
mesa57
Als je googled op "dc++ ports" kom je al vrij snel deze pagina tegen :
http://www.dslreports.com/faq/9796
 
WickedGame

Quote

mesa57 schreef:
Als je googled op "dc++ ports" kom je al vrij snel deze pagina tegen :
http://www.dslreports.com/faq/9796


Het aparte is dat dit inwezen niet hoeft in DC++ als je de TCP en UDP poort vast legt. Voorheen (3/4 dagen) heeft gewerkt tot ik gisteren de linksys heb geplaatst en de Livebox heb herstart. Terwijl mijn vaste station direct op de livebox zit aangesloten.

Zal als nog wel even testen met jou gegevens.
Gewijzigd door Richard op 12 januari 2007, 16:29
 
Richard
Succes met je test.
Ik wilde alleen even aangeven dat de wijziging die ik aangebracht heb een verbetering van de quote is zodat hij nu goed staat en jouw antwoord ook beter zichtbaar is.

Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik had weer niet goed gelezen. DC++ werkt dus niet meer als je de linksys router aan de livebox hangt. Dat is logisch. Als je 2 routers achter elkaar zet, moet er ook 2x gerout worden. Tenzij je de linksys als switch gebruikt. Er is hier zoveel over gepost dat ik het verhaal niet nog een keer ga typen. Zoek het forum er eens op na, en als je dan nog gerichte vragen hebt ....

En je moet in DC++ geloof ik ook de poort specificeren die je gebruikt ...
Gewijzigd door mesa57 op 12 januari 2007, 19:11
 
WickedGame
Ik zit zelf niet achter de linksys, ik zit op 1 van de directe poorten van de Livebox. Dus daar zit het hem niet in.

Het is met die poorten nu wel gelukt. En heb DC++ weer aan de praat. Toch vreemd dat toen ik 1412 gebruikte het de eerste keren goed ging. Maar met de hele range gaat het ook goed Smile
Gewijzigd door WickedGame op 12 januari 2007, 19:13
 
mesa57
Zonder exact je configuratie zien is het dan erg moeilijk een zinvol antwoord te geven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox en DC++', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie