obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
716 instellen voor orange fam
pommerak
hallo,heb diverse draadjes gelezen maar kom er niet uit ,ik heb adsl van orange fam en met mijn 510 modem haalde ik down 4800 [speedtest] en nu heb ik een 716 aangeschaft en heb een upgrade gedaan naar r6172 en weer configuratie met config r6x v11 en weer een trage snelheid van267/2426 kbps moet met orange family toch hoger liggen woon maar 800 meter van een centrale die adsl2 gereed is,iemand die mij kan helpen, orange fam is toch 20 mb

bvd
 
Optimist
Het lijkt me weinig te maken te hebben met de instellingen op de 716. Ik heb ook zo'n router, en die werkt fantastisch (ongeveer dezelfde afstand van de wijkcentrale).

Kijk even goed na of alle draadjes netjes aangesloten zijn, en sluit hem eens zonder splitter aan om te zien wat de snelheid dan is.

Optimist
 
pommerak
hallo bedankt,maar rechtstreeks aangesloten op isra en download nu op 2494 kbps,hoopte meer boven de 10 te zitten,weet iemand hoe ik handmatig deze kan instellen,met config tool kom ik niet hoger ,heeft iemand een idee,

bvd
 
Optimist
Nogmaals -- dit is niet instelbaar! De SpeedTouch probeert gewoon de hoogst haalbare snelheid te bereiken die de kwaliteit van de verbinding toestaat.

Ik vind dat jouw verbinding ook wat langzaam is ten opzichte van de afstand tot de wijkcentrale. Je zou er eens een belletje met helpdesk aan kunnen wagen...

Optimist
 
pommerak
hoe krijg ik deze instellingen in de speedtouch 716,want in het menu zie ik nergens waar ik deze kan plaatsen
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen
alleen de 8\35,zie ik ,
 
pommerak
helpdesk is om te huilen bij orange,eerst 20 min wachten ,dan krijg je iemand a/d lijn,maar niet verder gekomen.
 
mesa57
Je moet de juiste speedtouch configurator downloaden bij www.speedtouch.nl en dan wanadoo / orange kiezen.
De orange helpdesk zal je niet helpen met de speedtouch ervan uitgaande dat je immers een livebox hebt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '716 instellen voor orange fam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie