Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Livebox problemen uit spanje
|
|
Wenke |
Geplaatst op 18 October 2007, 18:12
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 3 Lid sinds: 18 Oct 2007 |
Heb zonet de livebox geinstalleerd op mijn vaste pc via een usb kabel: alles werkt goed....MAAR als ik vervolgens mijn laptop via wifi wil aansluiten loopt alles mis! Mijn oude Wifi kaart mag ik volgens de helpdesk niet meer gebruiken en de nieuwe van orange werkt niet! Na eindeloos telefoneren heeft orange maar één antwoord: het is allemaal de schuld van fouten in mijn pc...de CDROM werkt ook al niet. Ik installeer terug de conceptronicwifi adapter en krijg melding van de wanadoo90CA verbinding. iK heb 86% verbinding maar er is geen uitwisseling van gegevens, het icoon blijft vermelden dat mijn red niet conected is........maar mijn laptop heeft wel de wifi verbinding gevonden. Ik bel terug naar orange en vraag of ze dat kunnen helpen instellen maar neen hoor! Ik moet de wep ingeven maar ze kunnen verder geen gegevens geven of het shared, open system, etc..moet zijn. Huuulp aan alle pientere knullen! |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 18 October 2007, 19:27
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Het moet ook gewoon werken met je conceptronics netwerkkaart. Beter dan met de orange dongle zelfs. Je moet je wireless netwerk instellen op WEP-beveiliging. De beveiligingssleutel die je dan moet invoeren staat op de sticker op de onderkant van de livebox. Druk de 'reg' knop onderop de livebox in en laat snel daarop je laptop verbinding maken met de livebox. Door middel van deze procedure wordt het adres van je conceptronics netwerkkaartje bekend gemaakt in de livebox; naast een incorrecte sleutel, de meest waarschijnlijke reden dat het tot nu toe niet werkte. |
|
|
Wenke |
Geplaatst op 19 October 2007, 12:45
|
heb dat geprobeerd. de gegevens die ik krijg van de available wlan zijn WPA-PSK. als ik daarin iets wil toevoegen zoal de wep dat geeft hij aan dat de verbinding al geconfigureerd is... moet de authentication code op: open system, shared, wpa of wpa-psk staan? Moet ik aanduiden ad hoc netwerk of daarvan afblijven? Sorry maar versta er hoe langer hoe minder van... ![]() |
|
|
Wenke |
Geplaatst op 19 October 2007, 12:51
|
BY THE WAY: REG KNOPJE ONTVINDBAAR |
|
|
Lizard |
Geplaatst op 19 October 2007, 21:49
|
![]() Beheerder ![]() Berichten: 373 Lid sinds: 13 May 2006 |
Het reg knopje zit naast de voedingsingang. Misschien zit de haakse voedingsplug ervoor.![]() |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 20 October 2007, 09:12
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
hou de livebox eens op de kop en zoek dan nog eens naar het knopje. Je hebt 'm nodig, zonder hoef je niet verder te zoeken. Zet 'm maar op shared en je moet niet 'ad-hoc' aanvinken (dat is van station naar station, in tegenstelling tot onze access-point - station, wat 'infrastructure' heet). |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox problemen uit spanje', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) | Helpdesk | : 4 | 19 Sep 2020 |
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. | Klacht over Online | : 8 | 16 May 2018 |
Problemen na Upgrade | Algemeen | : 19 | 11 Dec 2017 |
problemen met Zyxel VMG8924 b10 | Algemeen | : 5 | 12 Jun 2017 |
Problemen SIP-registratie | Eigen modem configuratie en problemen | : 15 | 13 Dec 2016 |