obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Oplevering duurt nu al 2,5 maanden-->wat nu?
joostv
Ik ben nieuw op dit forum en hoop hier een oplossing te vinden voor mijn opleveringsprobleem van Orange ADSL.

Begin April heb ik Orange ADSL aangevraagd. Kreeg al snel een brief dat alles 22 april zou worden opgeleverd. Livebox een week van te voren ontvangen. Dus dat beloofde veel goeds.
Tot 24 april geprobeerd de boel aan te sluiten. Maar @-lampje bleef maar knipperen. Van alles geprobeerd en uiteindelijk dan toch maar de HD gebeld. Wisten ook niet waar het aan lag. Ze dachten de KPN. Ze zouden er werk van maken. Na 3 dagen zelf weer de HD gebeld om te vragen hoe het ermee stond. Uiteindelijk kwamen we erachter dat het internet opgeleverd was op het huisnummer zonder toevoeging. Het huisnummer zonder toevoeging bestaat niet(het zijn namelijk 4 appartementen).
Toen is er op 25 april besloten door de HD/Orange om een verhuisaanvraag in te dienen(3 weken levertijd), omdat opnieuw aanmelden niet kon.
Eerst zou er 15 mei worden opgeleverd. Weer knipperend @-lampje op Livebox. Bellen met de HD en die zeiden dat de aanvraag niet goed was gegaan. Dus verhuisaanvraag weer opnieuw. Inmiddels nog steeds geen internet en iedere week een telefoontje naar de HD geeft de wispelturigheid van de HD weer. Ene week ligt het aan de KPN(oplevering tel aansluiting) andere week aan storing computers Orange.
Iemand enig idee wat er aan de hand is bij Orange? En of ik er meer druk achter de oplevering kan zetten? Want iedere maand worden er wel abonnementskosten geincasserd door Orange. En heb ik een extra rekening gekregen van 50 euro voor de verhuizing!!
Laatste bericht van de HD: Nog even geduld, we kunnen ook nog geen (verwachte) opleveringsdatum geven. En met de excuses moet je het dan maar doen. Opzeggen kan nog niet, want Orange hanteert 42 dagen na de laatste opleveringsdatum (15 mei ipv 22 april).

Alvast bedankt!

Groeten,
Joost
 
guus
Die kosten zou ik sowiezo storneren want dat kan toch zeker niet!
 
rrozema
Volgens mij hoef je die 15 mei niet te accepteren als startdatum; ze hebben geen oplevering bij jou gedaan, dus dan kunnen ze volgens mij ook niet op basis daarvan de opzeg periode verlengen. En die 50 euro verhuiskosten zijn natuurlijk helemaal belachelijk. Als je nog steeds met Orange in zee wilt, dan denk ik niet dat je er meer druk achter kunt zetten. Maar ik denk dat je wel sterk staat als je per 22 april + 42 dagen wilt opzeggen. M.a.w. Nu opzeggen moet volgens mij mogelijk zijn. In een aangetekende brief kenbaar maken dat je per onmiddelijk van het contract af wilt op basis van wanprestatie van Orange en in die brief gelijk al stellen dat je alle kosten door Orange vergoed wilt hebben: de onterecht betaalde abonnementskosten, de verhuiskosten, je helpdeskgesprekskosten en ook de aangetekende opzegbrief. Desnoods je rechtsbijstand inschakelen als je er nu vanaf wilt; Orange is veel te gemakkelijk in het tussentijds aanpassen van de spelregels en te slordig om haar beloften na te komen. Of je gaat daar nu -en dan voor minstens 1 jaar- mee akkoord of je neemt het heft in eigen hand en zoekt een andere aanbieder.

N.B. dit klinkt misschien allemaal erg opruierig maar mijn ervaring is dat als het eenmaal mis gaat bij Orange, dat het dan meestal een erg langdurig proces wordt om toch een werkende verbinding te krijgen en al helemaal om er zonder financiele schade uit te komen. Nu heb je de kans nog er onderuit te komen doordat Orange niet heeft geleverd binnen 42 dagen; straks zit je er voor minstens een jaar aan vast. Zelfs al heeft de verbinding dadelijk maar een uur gewerkt; dat is juridisch gezien voldoende om je aan jouw jaarcontract te houden.
 
joostv
Bedankt voor de reactie. Zal vandaag een aangetekende brief versturen om op te zeggen. Net wat rrozema zegt. Nu ik nog geen oplevering van internet heb gehad kan ik nog "makkelijk" opzeggen. Verder heb ik de incasso opdrachten gestorneerd.
Ben erg benieuwd hoe lang het opzeggen gaat duren en of ik alles gemaakte kosten kan terugvorderen. Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten,
Joost
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering duurt nu al 2,5 maanden-->wat nu?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
Storing oplossen duurt veel te lang Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 4 30 mei 2015
Oplevering Interactieve Televisie via Glasvezel Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 4 04 apr 2015
verlate oplevering Algemeen : 2 17 feb 2015
oplevering glasvezel Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 6 19 dec 2014
Advertentie