Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
livebox problemen?
|
|
rage corp |
Geplaatst op 05 augustus 2006, 00:47
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 05 aug 2006 |
aloha, ik ben een verse orange klant en na ruim 3 maanden wachten heb ik EINDELIJK werkend internet...... of moet ik zeggen ik heb een beetje internet...... dit zijn mijn livebox gegevens: Status ADSL-lijn Verbonden ADSL standaard G992_5_A Upstream 1020 Kb DownStream 11260 Kb Afname Dichtbij : 33.1 dB Ver weg : 12.7 dB SNR-marge Dichtbij : 6 dB Ver weg : 10 dB HEC-teller 30176 Firmware 0xe200314 ES-teller van 15 min 0 CRC-fouten 3617 ES-teller van 1 dag 0 ik woon 1800 meter van de centrale vandaan, dus je zou een redelijke snelheid verwachten.. maar dat heb ik dus niet! als ik van mijn eweka payserver download heb ik max 30 kb/s en als ik bij eweka een bestand van 100 mb download (http://81.171.88.20/100mb.bin) heb ik een snelheid van 160 kb/s. een vaag verschil ook weer.... terwijk het volgens mji van dezelfde eweka servers af komt.... de livebox is als volgt aangesloten: mijn ISRA punt komt binnen in de meterkast in de schuur buiten! vanaf daar loopt een telefoon kabel(ongv 10 m) naar de woonkamer waar de enige telefoonaansluiting is. daar zit de livebox aangesloten met een heel kort draadje( minder als 40 cm). vanaf daar zit op de rode eth1 aansluiting mijn linksys router aangesloten als een switch. en via de wifi mogelijkheden van de router zijn 2 pc's en 2 laptops aangesloten en die werken allen. en nu was ik benieuwd: staat me livebox wel goed daar? of moet ik hem in de schuurbouwen net naast het isra punt?ik heb een paar vrienden gebeld die in het hele installatie gebeuren zitten, en ze zeggen allen dat die extra 10 meter draad na het isra punt niets mag uitmaken voor de signaal sterkte, omdat je al meer als 1000 meter van de centrale zit. dus kort samen gevat: is de plaatsing van me livebox wel goed? want in de schuur een livebox met draadloze router zetten zie ik eigenlijk niet zitten ivm weersomstandigheden en gevoelligheid van elektronica. of moet ik iets anders instellen? ik kijk graag uit naar tips van mensen die wel een beetje verstand van zaken hebben. ik heb al heel wat uren met de helpdesk van orange gebeld, en ik ben tot de conclusie gekomen dat daar een stelletje hersendode dodo's zitten die niets anders doen dan de rekening van orange te spekken voor die 20 cent per minuut! want problemen oplossen kunnen ze niet zelfs een simpele lijnmeting kunnen ze ook niet eens doen en beloofde afspraken nakomen al helemaal niet! alvast bedankt weggehaald, Guus Gewijzigd door op 05 augustus 2006, 13:01 |
|
|
Lizard |
Geplaatst op 05 augustus 2006, 14:04
|
Beheerder Berichten: 373 Lid sinds: 13 mei 2006 |
2 routers achter elkaar kan ook problemen opleveren. (De livebox is ook een router.) Zou je een laptop rechtstreeks op de livebox kunnen aansluiten? Dan kan je je probleem misschien beter localiseren. |
|
|
Puma |
Geplaatst op 05 augustus 2006, 15:16
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 mrt 2006 |
of je zet de livebox in bridge mode of je maakt van je 2e router een switch. hoe en wat staat hier in de FAQ.
|
|
|
rage corp |
Geplaatst op 05 augustus 2006, 16:26
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 05 aug 2006 |
Quote of je zet de livebox in bridge mode of je maakt van je 2e router een switch. hoe en wat staat hier in de FAQ. ik heb de FAQ gelezen en daar staat dat als ik hem in de brigde mode zet de telefonie niet werkt! en dat is geen optie aangezien andere gezinsleden veel bellen! en mijn router staat al in switch mode! Quote Zou je een laptop rechtstreeks op de livebox kunnen aansluiten? Dan kan je je probleem misschien beter localiseren. ook al gedaan en precies hetzelfde! hij is wel iets sneller maar dan praten we over 10 kb/s meer Quote ik denk dat je lage snelheden haalt door de wifi, probeer eens 1 pc met een utp kabel op de livebox er is niets mis met mijn wifi ik haal met file transfers van pc naar laptop de max snelheid.. het lijkt me dan sterk dat hij dan problemen hebt met het internet data verkeer nog meer suggesties vriendelijke mensen van dit forum???? |
|
|
Puma |
Geplaatst op 05 augustus 2006, 18:08
|
Donateur » Hier Berichten: 506 Lid sinds: 26 mrt 2006 |
je hebt dus WIFI als test middel? daar ligt je probleem. je moet niet naar fire transfer kijken. is er echt geen andere mogelijkheid om een UTP te trekken? zo niet, schakel dan de beveiliging uit (WPA, WEP etc). je zult zien dat je verbinding ineens een stuk sneller is geworden. en aangezien je niet zo heel ver van de centrale zit, kan je proberen de livebox direct op de ISRA aan te sluiten (schuur dus). gewoon om te kijken wat jouw lijn daadwerkelijk kan halen. als de 10 meter lange kabel een UTP kabel is en niet van dat platte telefoonkabel, dan hoef je het niet te proberen. dan heb je namelijk geen signaalverlies. Gewijzigd door Puma op 05 augustus 2006, 18:12 |
|
|
rage corp |
Geplaatst op 05 augustus 2006, 18:38
|
Activiteit Berichten: 3 Lid sinds: 05 aug 2006 |
Quote je hebt dus WIFI als test middel? daar ligt je probleem. je moet niet naar fire transfer kijken. is er echt geen andere mogelijkheid om een UTP te trekken? zo niet, schakel dan de beveiliging uit (WPA, WEP etc). je zult zien dat je verbinding ineens een stuk sneller is geworden. Quote Zou je een laptop rechtstreeks op de livebox kunnen aansluiten? Dan kan je je probleem misschien beter localiseren. ook al gedaan en precies hetzelfde! hij is wel iets sneller maar dan praten we over 10 kb/s meer zoals je ziet had ik dat al eerder aangegeven dat het NIET daar aan ligt. en van af de schuur naar de woonkamer ligt dezelfde telefoonkabel als die onder de grond ligt. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox problemen?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) | Helpdesk | : 4 | 19 sep 2020 |
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. | Klacht over Online | : 8 | 16 mei 2018 |
Problemen na Upgrade | Algemeen | : 19 | 11 dec 2017 |
problemen met Zyxel VMG8924 b10 | Algemeen | : 5 | 12 jun 2017 |
Problemen SIP-registratie | Eigen modem configuratie en problemen | : 15 | 13 dec 2016 |
Advertentie