obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Technische problemen bij oplevering
Moose
Ik heb op vrijdag 24 december 2010 Online aangevraagd inclusief de overstapservice van Telfort naar Online.
De actie van Online was tot 31 december 2010 de eerste 6 maanden € 15,- (€ 7,50 korting) i.p.v. € 22,50
Dit betreft Snel Internet/Internet Extra van 20Mbps en geen aansluitkosten van t.w.v. € 25,-

Op een zaterdag ergens in janurai 2011 om 3 uur snachts ontving ik een mail van Online dat er technische problemen zijn en dat de realisering van de aansluiting nog een tijdje gaat duren.

Het Telfort acontract loop af op 2 maart 2011, heb Telfort reeds op de hoogte gesteld dat ik eerder weg wil en wilde een slot nota. Half januari 2011 nam ik eens contact op met Online via e-mail (klantenservice) wat de status is, ze geven aan dat er technische problemen zijn bij het opleveren en dat ik niets betaal (uiteraard!)

10 februari maar weer een maitlje gestuurd naar Online wanneer de lijn kan worden opgeleverd en wat de status is, ze geven aan dat de aanvraag nog steeds vertraging heeft opgelopen en dat het is doorgestuurd naar de technische dienst.

Als ik op www.online.nl/levering kijk staat de datum al een tidje op 24-01-2011 als "aanvraag in behandeling"

Ik heb Online vervolgens ook meermalen gevraagd wat er precies aan de hand is, want de overstap service die soepel zou moeten verlopen zoals ze aangeven op hun website is niet bepaald soepel. Ben nu dus 2 maanden aan het wachten en weet niet of Telfort al is opgezegd door Online. Het is zo onduidelijk allemaal en op de hoogte wordt je niet gebracht, verder als je erom vraagd krijg je van die vage antwoorden waar je niets mee kan.

Ik heb spijt dat ik dit besteld heb, dit heb ik Online ook laten weten, en als ik dit wist dat ik een andere ISP had gekozen.

Wie heeft dit ook meegemaakt, of weet wat er aan de hand is? Werkt KPN (zoals gewoonlijk) niet mee? Of is Online bezig de centrale apparatuur aan het vervangen of zijn er capaciteitsproblemen?

Verder zie ik dat die gratis email virusscan abonnement en andere zooi wel doorloopt (hier heb ik niet om gevraagd) en staat er bij abonnementsgegevens op Mijn Online N.V.T. bij de datum van het aangevraagde namelijk gewoon de 20Mbps verbinding. Zou betekennen dat er inneens volgend jaar wel kosten in rekening kunnen worden gebracht voor dat email virusscan etc..

Mijn vraag is of iemand weet of je hierruit onderuit kan en gewoon bij Telfort maar kan verlengen die nu veel voordeliger is.
Kan Online na de bedenktijd van 7 dagen na aanvraag de klant zo lang aan het lijntje houden?
Rekeningen zonder actie tarief lopen bij Telfort gewoon door, dus geen voordeel.

Ik bedacht mij dat als ik Telfort ga verlengen, dat Online ooit op het 2e aderpaar gewoon gaat leveren en kunnen zeggen kijk je bestelling. Of is dit normaal tegenwoordig en moet ik gewoon afwachten? Als ik het laatste, dus gewoon moet afachten dan komt de vraag in mij op of Online de actie tarief van december 2010 nog wel goed kan doorvoeren.

Heeft iemand voor mij een advies en tips voor bovenstaande hoe te handelen?
Gewijzigd door Moose op 20 februari 2011, 14:09
 
Moose
Telfort heeft me nog niet afgesloten, de aanvraag van Online heb ik op de website van Online gedaan inclusief de volledige gegevens en contractnummer van Telfort ingevuld. Ik heb nog geen brief of modem van Online ontvangen, alleen een mail 2 weken geleden waarin staat dat er technische problemen zijn zodat de aanvraag wat langer op zich laat wachten.

Dit mailtje heb ik op 29 januari ontvangen plotseling van Online om 03:41 AM in de ochtend:

Mededeling over uw ADSL Extra abonnement
Geachte heer,
De levering van uw ADSL verbinding is tot onze spijt om technische redenen vertraagd. Daarom kunnen we uw verbinding niet opleveren op de gewenste datum. Op dit moment doen wij er echter alles aan om u toch zo snel mogelijk aan te sluiten. Onze excuses voor dit ongemak.

Wij houden u op de hoogte van de voortgang van de oplevering, maar u kunt de status ook bekijken op www.online.nl/levering.

Natuurlijk betaalt u geen abonnementskosten zolang uw verbinding niet volledig is opgeleverd. De facturatie start pas één dag na oplevering.

Vragen?
Surf naar www.online.nl/klantenservice. Of bel met onze klantenservice op nummer 0900 9515 (€ 0,15/min). Houd bij telefonische vragen uw klantnummer bij de hand, deze vindt u bovenaan.

Met vriendelijke groet,
Online

----

Onderstaand de 3 reacties van online n.a.v. mijn beklag bij Online.


Geachte heer,
Naar aanleiding van uw bericht hebben we voor u gecontroleerd wat de status van uw storing is. Op dit moment is helaas nog niet bekend wanneer dit probleem verholpen zal zijn. We zullen contact met u opnemen zodra er wel informatie beschikbaar is. Het kan echter zijn dat uw probleem van technisch complexe aard is, als gevolg waarvan de oplossing tot 11 werkdagen op zich kan laten wachten.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Online

----


Geachte heer,
Op het moment kunnen wij nog geen leveringstijd noemen.
Wij proberen uw verbinding echter op de eerst mogelijke datum (in overeenstemming met de netwerkbeheerder) te herstellen. Wanneer wij een datum kunnen noemen, zult u een telefonische afmelding ontvangen.

Uw interesse staat bij deze in ons systeem verwerkt. Wij kunnen alvast aanmerken dat VDSL op uw adres geleverd kan worden (op een eerste blik). Dit valt op zich te bestellen.
Uw verwachte snelheid zal tussen de 16 en 20 mbit terecht komen. Dit in verband met de afstand tot de centrale, welke pakweg 1300 meter bedraagt.
Met vriendelijke groet,
Online

------

Geachte heer,
Bedankt voor uw reactie.
Wij zien inderdaad dat uw levering vertraging heeft opgelopen. Onze welgemeende excuses hiervoor.
Naar aanleiding van uw bericht hebben wij een dossier doorgestuurd naar onze technische dienst. Zij zullen proberen zo spoedig mogelijk de levering alsnog te voltooien.
De verwachte doorlooptijd bedraagt ongeveer 8 werkdagen.
Verder stelt u ook een vraag aangaande de facturatie. Hierbij is te melden dat onze facturatie nog niet is begonnen - deze begint slechts wanneer de verbinding volledig is geleverd. U maakt dus geen dubbele kosten.
Met vriendelijke groet,
Online
Gewijzigd door Moose op 20 februari 2011, 23:36
 
Moose
Onderstaand de mail wisseling tussen Online en mij, heeft iemand een oplossing of tip, dit begint mij echt te irriteren, denk dat ik gewoon Telfort ga bellen en wil gaan blijven waar ik ben, verlenging bij Telfort is een aanbiedingsaanbod.
Kan Online klanten zo lang aan de lijn houde? Er staat op hun website zorgeloos overstappen met de overstapservice en binnen 3 weken Online maar, hiervan klopt dus niets van.


---

Geachte Online,

Ik bengin hier om het maar zo te zeggen genoeg van te krijgen!

Als de administratie bij Online niet in orde is kan dit niet op de klant worden afgeschoven.
Ik wil u hierbij dan ook vriendelijk vragen de aanvraag als niet verzonden te beschouwen en of de aanvraag te anulleren, gezien de beloftes niet worden waargemaakt.

U geeft namelijk aan binnen 3 weken Online maar wacht al sinds eind december 2010, hiervan zijn er printscreens.
U geeft aan dat er geen overstapservice bekend is,terwijl dit telefonisch wel is bevestigd, en ik ook hiervan printscreens heb. Overstap service houd in dat Online de lijn overneemt van Telfort in dit geval en Telfort een bericht krijgt voor afsluiting. Dus KPN of derden hun werkzaamheden doen in de Centrale bij de DSL apparatuur en Online het verder administratief regelt met een bericht naar Telfort.

Op de website van Online wordt garantie gegeven voor een nadloze overgang bij de overstapservice, hier wordt niet aangegeven dat er geen garantie wordt gegeven voor een overgang.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd, als u een andere oplossing heeft kunt u mij bereiken op het bekende 06 nummer.

Hoogachtend,
Moose

-----Original Message-----
From: Online Klantenservice [mailto:ksonb1@online.nl]
Sent: woensdag 2 maart 2011 18:45
To: Moose
Subject: RE: abonnee W2117249 DSL_FT_FAMILY (KMM2475547I9197L0KM)

Geachte heer Moose,

Wij begrijpen dat u informeert naar de status van uw klacht.

Uit een controle van onze gegevens is gebleken dat er helaas nog geen oplossing is gevonden.
Betreffende de status van de overstapservice hebben wij vernomen dat wij geen aanvraag tot overname van uw Telfort abonnement hebben geregistreerd. Wel zal per datum van aansluiting bij Online uw Telfort signaal worden afgesloten. Hieruit vernemen wij dat Telfort uw contract automatisch zal beëindigen per datum van oplevering echter biedt dit geen garantie. Voor een bevestiging van uw opzegging kunt u rechtstreeks bij Telfort informeren.

Erop vertrouwende u zo spoedig mogelijk nader te kunnen informeren.

Met vriendelijke groet,
Online


Original Message Follows:
------------------------
Beste Online Klantenservice,

Ik hoop dat het bij uw administratie duidelijk is dat het een aanvraag betreft met de overstapservice van Telfort naar Online, zolang Telfort geen opzegging van Online heeft gekregen zal er weinig gebeuren.

Ik vraag me af wat die technische problemen zijn die al enkele maanden voortduren.
Gister ben ik gebeld door uw klantenservice, ik krijg dus al enige tijd te horen dat dit door de TD zal worden opgepakt met de hoogste prio maar, tot op heden is hier niets aan gedaan.

Rest mij tegen u te zeggen dat het beter is om maar verder te kijken naar een andere ISP aangezien ik hier niet verder mee kom, verder om bij Telfort te blijven is financieel niet voordelig enbreng Telfort mij de volle kosten in rekening. Actie is namelijk na 1 jaar afgelopen, termijn is verstreken.

Met vriendelijke groet,
Moose


-----Original Message-----
From: Online Klantenservice [mailto:ksonb1@online.nl]
Sent: dinsdag 1 maart 2011 14:18
To: Moose
Subject: RE: abonnee W2117249 DSL_FT_FAMILY (KMM2474111I9197L0KM)


Geachte heer Moose,

Wij begrijpen dat u recent een probleem met uw verbinding heeft
aangemeld. Tevens geeft u aan dat uw storingsmelding nog niet is
opgelost.

Op dit moment is onze technische dienst nog bezig met uw probleem. Wij
doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra hier meer
over bekend is nemen wij contact met u op.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Online


Original Message Follows:
------------------------
Geachte heer of mevrouw,

Wij wachten nog steeds voor de oplevering door Online en hebben gebruik
gemaakt voor de Online overstapservice, 24 december 2010 hebben wij de
aanvraag ingediend via de Online website.

Ik heb begrepen dat Online het Telfort abonnement nog niet heeft
opgezegd (overname lijn) en is de opzeg termijn verstreken bij Telfort,
deze had echter bij Telfort op 2 februari 2011 binnen moeten zijn zodat
ik op 2 maart 2011 bij Online aangesloten kan worden, ik heb immers zeer
ruim op tijd, 24 december 2010 de aanvraag bij Online ingediend.

Ik heb begrepen dat Online technische problemen heeft voor de oplevering
maar, er kan geen sprake zijn van een oplevering zoalng Telfort nog
blijft leveren en de Online overstap service nog niet is ingegaan.

Voor mij is dit financieel een ongunstige situatie, dit omdat Telfort nu
geen kortingen meer toepast en het volledige ongunstige
abonnementsgelden afschrijft.

Ik vraag u nogmaals hier iets aan te doen, eventueel met de hoogste
prioriteit.



Hoogachtend,

MMoose


-----Original Message-----
From: Online Klantenservice [mailto:ksonb1@online.nl]
Sent: vrijdag 25 februari 2011 20:49
To: Moose
Subject: RE: abonnee W2117249 DSL_FT_FAMILY (KMM2469459I9197L0KM)


Geachte heer Moose,

Wij begrijpen dat u een vraag heeft over de oplevering. Bij de
oplevering is inderdaad iets niet goed gegaan. Wij hebben het probleem
momenteel nog in onderzoek. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij
dit aan u doorgeven. Er is nog geen overstapbericht verstuurd.

Wij vertrouwen erop uw vraag hiermee naar tevredenheid te hebben
beantwoord. Mocht u nog verdere vragen hebben kunt u deze stellen via
onze klantenservice website op www.online.nl/klantenservice of via onze
telefonische helpdesk op 0900 9515 (15 ct / min).

Met vriendelijke groet,

Online



Original Message Follows: ------------------------

Beste Online klantenservice,

Door deze enorme vertraging bij Online maak ik niet optimaal gebruik van
de aanbieding.

Momenteel factureert Telfort de volledige kosten voor ADSL.
Mijn contract liep bij Telfort namelijk af op 31 maart 2011 en heb nu
betaald tot eind maart 2011.

Ik vraag mij af of het contract via de overstapservice al is opgezegd.

In de bijlage de factuur in PDF vorm wat Telfort mij stuurt.

Ik begin mij toch ernstig zorgen te maken, de aanvraag bij Online duurt
gewoon veelste lang!

Hoogachtend,

Moose


From: Online Klantenservice [mailto:ksonb1@online.nl] Sent: dinsdag 22
februari 2011 12:48 To: Moose Subject: RE: abonnee W2117249
DSL_FT_FAMILY (KMM2468592I9197L0KM)

Geachte heer Moose,
Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben bij deze uw mobiele telefoonnummer aan het dossier
toegevoegd, zodra er meer informatie bekend is zullen wij u op dit
telefoonnummer bellen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge nformeerd.
Met vriendelijke groet,
Online

Original Message Follows: ------------------------
Geachte Online Klantensevice,

Is het dan mogelijk dat u mij dan contacteert op het bekende 06 nummer?

Tel. 06-53xxxxxx

Mvg,
Moose

From: Online Klantenservice [mailto:ksonb1@online.nl] Sent: maandag 21
februari 2011 14:16 To: Moose Subject: RE: abonnee W2117249
DSL_FT_FAMILY (KMM2467685I9197L0KM)

Geachte heer Moose,
In uw e-mailbericht vraagt u naar de status van het aangemelde probleem
rondom de levering van uw ADSL verbinding.
Helaas hebben wij nog geen terugkoppeling ontvangen. Hiermee is de reden
van de vertraging niet duidelijk. Zodra hierover meer bekend is, zullen
wij telefonisch met u in contact treden. Excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.
Met vriendelijke groet,
Online

Original Message Follows: ------------------------
Beste Online Klantenservice,

Betekend dit vanaf maandag 14 februari (zaterdag 12 februari 2011 naar
technische dienst) en het tot 28 februari 2011 kan duren?
Dus in de 3e week? Waarom wordt dit niet met een hogere prioriteit
opgelost? Als ik dit had geweten dan had ik deze aanvraag niet gedaan en
was ik een aanvraag gaan doen bij een andere ISP.

Als ik op 24 december 2010 een aanvraag heb gedaan met de bijbehorende
actie van december 2010 en ik moet wachten op een antwoord en dit tot 28
februari 2011 kan duren vraag ik me af waarom dit zolang moet duren?
Betekend dit dat ik op maandag 28 februari pas bericht kan verwachten
via email danwel telefonisch hoe we dit verder gaan oplossen?

Vraag me af waar dit aan ligt, is dit of heeft dit te maken met
capaciteits problemen in de DSL centrale?
Werk KPN niet meer? Of heeft dit een andere oorzaak?

In het verleden ben wel eens overgestapt op hetzelfde adres van
Alice(Bbned) naar Online en dit ging perfect via de overstapservice.
Mag ik vragen welke technische oorzaak dit probleem veroorzaakt? En
wanneer er een verzoek is gedaan bij Telfort voor de overname en het
opzeggen van het oude abonnement?

Hoogachtend,
Moose

From: Online Klantenservice [mailto:ksonb1@online.nl] Sent: vrijdag 18
februari 2011 9:45 To: Moose Subject: RE: abonnee W2117249
DSL_FT_FAMILY (KMM2465179I9197L0KM)

Geachte heer Moose,
Naar aanleiding van uw bericht hebben we voor u gecontroleerd wat de
status van uw storing is. Op dit moment is helaas nog niet bekend
wanneer dit probleem verholpen zal zijn. We zullen contact met u opnemen
zodra er wel informatie beschikbaar is. Het kan echter zijn dat uw
probleem van technisch complexe aard is, als gevolg waarvan de oplossing
tot 11 werkdagen op zich kan laten wachten.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Online

Original Message Follows: ------------------------
Beste Online klantenservice,

Is er al iets bekend vannuit de technische dienst, en een eventuele
datum voor de overzetting van telfort naar Online?
Op 24 december 2010 heb ik een aanvraag gedaan inclusief de overstap
service met de actie van 24 december 2010.

Met vriendelijke groet,
Moose
 
Moose
Beste oppie,

Bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad een telco-telco migratie (overstapservice) dit is ook telefonisch door de klantenservice.
Dit is alleen ADSL overname, dus zonder telefonie.

Er is op dit moment niets doorgevoerd, aanvraag datum bij www.online.nl/oplevering staat een tijdje op 24-01-2011 ze hebben mij ook een paar keer telefonisch benaderd, het enige wat ze mij hebben medegedeeld is dat het langer gaat duren, dit keer op keer telefonisch en via de e-mail zoals je kan zien.

Er is geen datum bekend wanneer ik wel zal worden aangesloten dus is dit een wanprestatie en is er een opzegging van dit process de deur uit. Ik hoef voorlopig niets van Online.

Oude provider is geen bericht binnen gekomen van een opzegging dus dat is zelfs ook fout gegaan, dit hebben ze zelf toegegeven, tot TD de problemen heeft opgelost, onebekend wat ze willen oplossen dat wist de helpdesk ook niet, en moet ik wachten.

Online heeft ook niets met de overstapservice gedaan terwijl dit wel op de website staat dat ze dit aanbieden "zonder zorgen overstappen" hier is geen sprake van. Verder heb ik overal printscreens van gemaakt van de aanvraag, was hier namelijk al bang voor, dus dit komt nu dan goed van pas.

Online geeft telkens aan dat er een technisch probleem is, als ik vraag wat het technische probleem is, dan weten ze het niet, ze zeggen dat de TD nu mee bezig is, dat geloof ik niet want het ligt gewoon ergens op de stapel, er wordt dus niets mee gedaan. Anders was het wel opgelost.

Bestelling is administratief ook niet doorgevoerd aangezien er op "mijn online" N.V.T. staat achter het internet abonnement, het enige wat ik zie dat goed gaat is het facturatie systeem met nota's van 0,00 gelukkig maar anders moest ik daar ook weer achteraan.

Wachten is geen probleem, maar als ik een wensdatum heb opgegeven van 2 februari 2011 en tot op heden is de status nog steeds u moet wachten want wij hebben problemen is het voor mij klaar!
Online is in gebreke dus ik hoef hier verder niet de dupe van te worden!

Brieven heb ik nooit gehad van Online ook geen bevestiging van de aanvraag alleen per e-mail.

Ik laat dit verder uitzoeken door de geschillencommissie en blij lekker bij Telfort.
Gewijzigd door Moose op 04 maart 2011, 00:42
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Technische problemen bij oplevering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Advertentie