obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
met Huawei modem geen exhange verbinding meer via de smartphone
blurpje
als ik het nieuwe Huawei modem aansluit met dezelfde poortforwarding instellingen als in de 'livebox' (o.a. poort 80 + 443) heb ik via mijn smartphone geen verbinding meer met mijn Exchange server.

ik heb de poorten toegevoegd via "Geavanceerd -> NAT -> Poort toewijzing" of moet ik nog op een andere plek zijn op de router?

b.v.d.

Marcel
 
blurpje
ja die staat aan...wat ik nu ook zie is dat mijn share (\\192.168.1.20\data) naar de server een soort knipperbol is, het ene moment zijn ze gewoon bereikbaar en het andere moment niet.

ik kan wel mijn server b.v. bereiken in mijn netwerk via rdp.

ik zet nu maar weer even de livebox aan;-)

alvast bedankt voor het meedenken.
 
I R Baboon
Als je Exchange server in je eigen interne netwerk zit, hoef je geen poorten te openen in de router.
Dat is alleen voor verbindingen van en naar het internet toe.

Wel is het raadzaam om de firewall na te kijken van de pc/server waar Exchange op draait.
Want die kan wel je de verbinding naar je smartphone tegenhouden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
blurpje
Misschien was ik niet duidelijk maar ik maak verbinding met OWA via de smartphone en daar moet poort 80 voor open.

ik ga nog even verder puzzelen en de IIS poort 80 op de server veranderen (en een nieuwe portforward aanmaken) en kijken of ik er dan doorheen kom.Smile
 
I R Baboon
Dat maakt je verhaal inderdaad duidelijker.

Heb je poort 80+443 aan meerdere apparaten in je netwerk vergeven?
Dat kan het probleem al zijn.

Is in de Huawei geen port trigger functie aanwezig?
(heb zelf geen Huawei.)
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'met Huawei modem geen exhange verbinding meer via de smartphone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie