Algemeen, maar niet gemeen.
online huawei modem
|
renegade66 |
Geplaatst op 13 december 2012, 14:22
|

Activiteit

Berichten: 22
Lid sinds: 23 aug 2009
|
kan iemand vertellen of onderstaand goed is, en zo niet wat er eventueel kan wezen.
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 4 Dagen 01:11:12
Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19761
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (d 11.3
Downstream SNR (d 5
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.8
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 99607
Upstream FEC errors 881855
Downstream FEC errors 21762337
Lijn Demping Status
Upstream demping (d 7.7
Downstream demping (d 16.5
|
|
|
|
renegade66 |
Geplaatst op 13 december 2012, 15:57
|

Activiteit

Berichten: 22
Lid sinds: 23 aug 2009
|
ja, mijn internet is aardig langzamer dan voorheen, ook al traint het modem goed in.
het inladen van de pagina's duurt vaak wel 30 sec. zelfs op een compleet schone installatie.
ook via mijn andere toestellen (tabs en smartphone's)
ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd en blijf er bij dat het gezien het aantal fouten die het modem aangeeft er iets is met de wifi of aansluiting zelf.
(andere kanalen zijn al geprobeerd en bedraad heb ik ook problemen)
|
|
|
|
renegade66 |
Geplaatst op 13 december 2012, 17:01
|

Activiteit

Berichten: 22
Lid sinds: 23 aug 2009
|
hmmm, is wel opvallend dit dan?
ik heb nu ook een nieuw modem binnen gekregen en ga hem zo ff installeren.
ik woon in joure.
ik laat het wel ff weten wat mijn conclusie is.
UPDATE:
hieronder de nieuwe waardes met een nieuw modem.
Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:42:44
Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19357
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (d 11.7
Downstream SNR (d 6.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 239
Upstream FEC errors 157768
Downstream FEC errors 159070
Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (d 7.5
Downstream demping (d 17

conclusie: de fouten lopen maar op en de snelheid is nog steeds bagger.
Gewijzigd door renegade66 op 13 december 2012, 18:43
|
|
|
|
Lutz |
Geplaatst op 13 december 2012, 18:45
|

Beheerder
 Donateur

Berichten: 1533
Lid sinds: 10 aug 2011
|
Je kan bij wijze van proef een willekeurig ADSL2+ modem aansluiten en kijken, of de verbinding beter wordt. Wil je ook gebruik maken van telefonie, dan moet je je Online modem achter het ander modem aansluiten. Alleen zo een ander modem krijg je niet van Online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
|
renegade66 |
Geplaatst op 13 december 2012, 19:03
|

Activiteit

Berichten: 22
Lid sinds: 23 aug 2009
|
ja dat is een mogelijkheid, ware het niet dat ik dus al een nieuw modem van online heb gekregen en nu aangesloten is.
het is natuurlijk van de zotte dat ik een ander modem moet plaatsen om een goeie verbinding te hebben.
online is degene die dit gewoon moet oplossen zoals het hoort.
ik betaal er tenslotte wel voor en ook voor het modem.
|
|
|
|
renegade66 |
Geplaatst op 14 december 2012, 10:29
|

Activiteit

Berichten: 22
Lid sinds: 23 aug 2009
|
17 uur later zijn onderstaand de waarden en fouten.
Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 17:00:11
Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19357
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (d 11.8
Downstream SNR (d 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 5745
Upstream FEC errors 669670
Downstream FEC errors 3798211
Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (d 7.5
Downstream demping (d 17
Gewijzigd door renegade66 op 14 december 2012, 10:35
|
|
|
|
renegade66 |
Geplaatst op 14 december 2012, 13:39
|

Activiteit

Berichten: 22
Lid sinds: 23 aug 2009
|
zijn er nog andere mensen die dit herkennen?
dit kan natuurlijk niet goed zijn, en ik wil nu ook wel eens een vergoeding zien van T-mobile/Online.
|
|
|
|
Tiger |
Geplaatst op 22 december 2012, 19:49
|

Activiteit

» Geleen |
» Postcode XXXXXX |
» Alles in 1 |
|
Berichten: 1274
Lid sinds: 16 apr 2006
|
Zelf heb ik 2 weken geleden ook dit probleem gehad (het erg langzaam inladen van de sites) vond dit heel vreemd kon niets ontdekken wat de oorzaak zou zijn heb uiteindelijk een systeemherstel gedaan naar een maand terug en het laden van de sites liep weer als een tirelier.
Weet dus niet of de probleemeigenaars dit probleem al langer hebben of sinds kort.
Ik ben in elk geval blij dat systeemherstel bij mij geholpen heeft weet dus niet of dit ook de oplossing voor jullie is.
Wat uiteindelijk de oorzaak is geweest weet ik tot heden niet maar bij mij gaat dit tot nu toe goed.
Dit alles ter info,
Groet Tiger
|
|
|
|
Lutz |
Geplaatst op 23 december 2012, 09:01
|

Beheerder
 Donateur

Berichten: 1533
Lid sinds: 10 aug 2011
|
@ ts renegade66:
vertel eens meer over de lijn: is dat schone lijn alleen voor ADSL van Orange of loopt daar ook nog een telefoon lijn van kpn overheen? In het laatste geval moet je ook een splitter tussen hebben zitten...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
|
|
|
|
renegade66 |
Geplaatst op 23 december 2012, 11:09
|

Activiteit

Berichten: 22
Lid sinds: 23 aug 2009
|
Het is een volledig schone lijn. Rechtsreeks op aop aangesloten. Ook heb ik het kabeltje al 2x vervangen. Tevens is de computer volledig opnieuw geinstalleerd.
Het kan in ieder geval zeker niet hier binnen fout zitten lijkt mij.
|
|
|