Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
online huawei modem
renegade66
kan iemand vertellen of onderstaand goed is, en zo niet wat er eventueel kan wezen.

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 4 Dagen 01:11:12

Lijnstatus

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19761
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 11.3
Downstream SNR (dCool 5
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.8
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 99607
Upstream FEC errors 881855
Downstream FEC errors 21762337

Lijn Demping Status

Upstream demping (dCool 7.7
Downstream demping (dCool 16.5
 
renegade66
ja, mijn internet is aardig langzamer dan voorheen, ook al traint het modem goed in.

het inladen van de pagina's duurt vaak wel 30 sec. zelfs op een compleet schone installatie.
ook via mijn andere toestellen (tabs en smartphone's)

ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd en blijf er bij dat het gezien het aantal fouten die het modem aangeeft er iets is met de wifi of aansluiting zelf.

(andere kanalen zijn al geprobeerd en bedraad heb ik ook problemen)
 
renegade66
hmmm, is wel opvallend dit dan?

ik heb nu ook een nieuw modem binnen gekregen en ga hem zo ff installeren.

ik woon in joure.

ik laat het wel ff weten wat mijn conclusie is.


UPDATE:

hieronder de nieuwe waardes met een nieuw modem.

Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:42:44

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19357
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 11.7
Downstream SNR (dCool 6.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 239
Upstream FEC errors 157768
Downstream FEC errors 159070

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dCool 7.5
Downstream demping (dCool 17

314939919

conclusie: de fouten lopen maar op en de snelheid is nog steeds bagger.
Gewijzigd door renegade66 op 13 December 2012, 17:43
 
Lutz
Je kan bij wijze van proef een willekeurig ADSL2+ modem aansluiten en kijken, of de verbinding beter wordt. Wil je ook gebruik maken van telefonie, dan moet je je Online modem achter het ander modem aansluiten. Alleen zo een ander modem krijg je niet van Online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
renegade66
ja dat is een mogelijkheid, ware het niet dat ik dus al een nieuw modem van online heb gekregen en nu aangesloten is.

het is natuurlijk van de zotte dat ik een ander modem moet plaatsen om een goeie verbinding te hebben.
online is degene die dit gewoon moet oplossen zoals het hoort.

ik betaal er tenslotte wel voor en ook voor het modem.
 
renegade66
17 uur later zijn onderstaand de waarden en fouten.


Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 17:00:11

Lijnstatus
Help
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19357
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 11.8
Downstream SNR (dCool 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.5
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 5745
Upstream FEC errors 669670
Downstream FEC errors 3798211

Lijn Demping Status
Help
Upstream demping (dCool 7.5
Downstream demping (dCool 17

315480627
Gewijzigd door renegade66 op 14 December 2012, 09:35
 
renegade66
zijn er nog andere mensen die dit herkennen?

dit kan natuurlijk niet goed zijn, en ik wil nu ook wel eens een vergoeding zien van T-mobile/Online.
 
Tiger
Zelf heb ik 2 weken geleden ook dit probleem gehad (het erg langzaam inladen van de sites) vond dit heel vreemd kon niets ontdekken wat de oorzaak zou zijn heb uiteindelijk een systeemherstel gedaan naar een maand terug en het laden van de sites liep weer als een tirelier.
Weet dus niet of de probleemeigenaars dit probleem al langer hebben of sinds kort.
Ik ben in elk geval blij dat systeemherstel bij mij geholpen heeft weet dus niet of dit ook de oplossing voor jullie is.
Wat uiteindelijk de oorzaak is geweest weet ik tot heden niet maar bij mij gaat dit tot nu toe goed.

Dit alles ter info,
Groet Tiger
 
Lutz
@ ts renegade66:

vertel eens meer over de lijn: is dat schone lijn alleen voor ADSL van Orange of loopt daar ook nog een telefoon lijn van kpn overheen? In het laatste geval moet je ook een splitter tussen hebben zitten...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
renegade66
Het is een volledig schone lijn. Rechtsreeks op aop aangesloten. Ook heb ik het kabeltje al 2x vervangen. Tevens is de computer volledig opnieuw geinstalleerd.

Het kan in ieder geval zeker niet hier binnen fout zitten lijkt mij.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'online huawei modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 Jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 Oct 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 Jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 Mar 2020
Advertentie