obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7390 instelling provider online
Bigsat
Heeft iemand eens de fritzbox 7390 aangesloten op de provider van online ? in het menu kun je wel telfort en xl4all instellen maar de gegevens voor online kan ik nergens vinden wie heeft hier info over dus het gaat om instellen van internet en telefonie
bijvoorbaat dank alvast als iemand mij kan helpen hiermee
 
Lutz
Dit onderwerp kwam hier vaker langs. Al de zoek functie gebruikt?

Op dit forum vindt je de instellingen voor de internet aansluiting in de FAQ.

Indien je telefonie afneemt van Online dan kan je via een trucje, die ook al vaker hier op het forum is besproken, de SIP gegevens uit het HUAWEI modem uitlezen en in je Fritz!Box invoeren. Anders kan je naturlijk je eigen online modem gebruiken of achter de Fritz!Box aansluiten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Bigsat
Ik heb het trucje gebruikt ! alleen internet werkt maar de telefoon krijg ik niet werkend, zijn er dan nergens voorbeelden te vinden of zijn er niet andere mensen die ook dit werkend hebben gekregen ?
 
I R Baboon
Via de zoekfunctie van het forum kan je wel het een en ander vinden.
Bijvoorbeeld dit: Huawei VOIP router vervangen door Fritzbox
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
grundelaar
Onze speedtouch 706 kreeg na vele jaren probleemloos gewerkt te hebben afgelopen donderdag kuren.
De toegang naar mijn webserver bleek niet meer te werken.
De webinterface was slecht benaderbaar.
Ik heb nog net kunnen achterhalen dat de portforwards waren verdwenen.
Daarna was de webinterface ook niet meer benaderen, ook niet na hard reset.
Op vrijdag contact gehad met online.
Uitgelegd dat ik het contact met mijn webserver van binnen en van buiten wil kunnen benaderen met onze mobieltjes om mail en agenda's te kunnen syncen.
Online raadde mij aan mijn huidige contract te verlengen met hun nieuwe supersnel internet abbo met 30Mb ipv mijn huidige met 20Mb.
Daar kreeg je dan ook een nieuw wifi modem bij.
Om snel uit de problemen te zijn heb ik die raad opgevolgd.
Zaterdag middag het modem ontvangen, huawei hg655d (geweldig snel)
Direct aan het werk, maar geen succes.
Het blijkt onmogelijk onze webserver van binnen en van buiten te kunnen benaderen.
Dit modem mist nl de mogelijkheid van NAT loopback.
Ik zit nu dus aan een nieuw contract vast en ben nog niet geholpen.
Volgens alle berichten die ik gelezen heb op dit forum is de enige oplossing een eigen modem aan te schaffen. Overstappen naar een andere kan niet meer vanwege het contract.
Online heeft geen ST706 modems meer. Als je NAT loopback nodig hebt dan verwijst online je naar het aanschaffen van een eigen modem en bieden uit coulance eur 50 retour.
Blijkbaar hebben meerdere online users al succes met de fritzbox 7390.
Echter ik kan nergens iets vinden over de ervaringen met supersnel internet.
De instellingen zijn altijd gebaseerd op ADSL instellingen.
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is supersnel internet van online nu gebaseerd op VDSL2.
Mijn wensen voor het modem zijn dezelfde als die voor de ST706 golden:

- internet + telefonie van online (Ik heb het trucje ook gebruikt !)
- NAT loopback, zodat wij via ons externe ip-adres, van buiten en van binnen bij de webserver kunnen komen
- port forwarding (o.a. poort 80 naar mijn webserver)

Het inbrengen van VDSL instellingen is echter iets anders dan voor ADSL volgens mij, hoe werkt dat bij de 7390?
Hoe zit het met het MAC adres van de modem, daar koppelt online toch het externe IP adres aan, of moet je dat zelf instellen, en hoe moet dat in de 7390.
Moet je het mac adres van de huawei clonen naar de 7390 en kan dat wel?
Blijkbaar zijn er problemen met het instellen van de online voip telefonie van online bij de 7390 en zou je dat kunnen oplossen door als land niet nederland maar belgie te kiezen?
Ondersteunt de 7390 nu wel of niet NAT-loopback?
Veel onduidelijkheden nog.
Is het toch verstandig een 7390 aan te schaffen (Eur 229,-) en daarmee aan de slag te gaan?
Kan dit modem al mijn wensen vervullen?
 
Lutz
In de FAQ (zie kolom links) staan de instellingen voor VDSL2. Anderen hebben al met succes telefonie op hun Fritz!Box werkend gekregen, maar ik bel nog steeds via KPN. Je hoeft geen MAC adres te klonen.

Een Fritz!Box is zo een beetje een kwaliteitsmodem. Bij vragen over NAT loopback en dergelijken kan je hun verkoopafdeling benaderen (fritzbox.eu).

Ik heb mijn eigen Fritz!Box ook via VDSL2 werkend gekregen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
grundelaar
Lutz,

Ik heb met de Duitse en de Nederlandse helpdesk van AVM contact gehad.
Over de mogelijkheid van NAT-loopback in de laatste firmware versie van de 7390 krijg je geen eenduidig antwoord.
De Duitse helpdesk verwijst naar de Nederlandse en de Nederlandse moet het weer vragen aan de Duitse .
Via email bericht gekregen dat als ik een 7390 bij de FRITZ! Shop bestel en dan zelf uitprobeer, indien het niet werkt, de 7390 weer mag retourneren.
Wel erg vriendelijk maar geen antwoord.
Inmiddels heb ik een ander oplossing gevonden.
In server2003 een zgn "Split Brain DNS" routing ingevoerd. http://windowsitpro.com/networking/sp...-brain-dns
Daarna In de Huawei dns server ip adressen ingevoerd:
- Basis - LAN - DHCP server
Primair DNS-serveradres: 192.168.1.10 (IP adres van mijn thuisserver)
Secundair DNS-serveradres: 194.134.5.55 (primair ip adres van de dns server van online)
Nu kan ik binnen mijn thuisnetwerk wel via mijn externe ip adres in mijn server komen.Smile
 
TAF
Baboon, ik ben nieuw hier.

Ben sinds een week verbonden met Online en wil mijn Fritzbox gebruiken in plaats van de Huawei.
Heb een Fritzbx7390 en het lukt me niet deze in te stellen.
Heb verschillende draadjes nagelopen, maar met die instellingen kan ik niets.
Heb ik soms van Online een inlognaam en wachtwoord nodig?
Ik heb gisteren de firmware van 84.05.22 vervangen voor 84.05.51.
 
Lutz
Wat wil je configureren? Het DSL toegang of bellen of televisie kijken?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
TAF
Eerst maar de DSL
Als dat werkt wil ik ook het telefoonnummer op de Fritzbox zetten.
Het VOIP nummer en het wachtwoord heb ik intussen gevonden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7390 instelling provider online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie