obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
Alles in 1 Online. Nieuw product. Uw ervaring:
Positief Positief 0%[0 stemmen]
Negatief Negatief 100%[1 stem]
Totaal stemmen : 1
 Onderwerp afdrukken
Online veroorloofd zich misleidende verkoop
SKDJ
De ervaring begint stuitend te worden. Een 'opgeleverde' glasvezelverbinding sinds 27 juni van dit jaar lijkt voor OnLine voldoende te zijn om te menen dat zij hun product geleverd hebben. Echter: het 'lokkertje' was 2 maanden gratis internet en TV en gratis een tweede HD decoder voor aansluiting van 2 TV's.

Wat er geleverd is is een niet werkende router (daarmee geen internet), één nageleverde HD decoder en een heleboel beloftes gedurende de afgelopen 6 a 7 weken. Ik hoopte daadwerkelijk de uitzondering te zijn. In dat geval is er geen sprake van crimineel gedrag en ik doe liever geen zaken met mensen en bedrijven met een criminele inslag. Maar tot mijn verbazing en ook in zekere zin gelukkig, trof ik deze week een explosie van meldingen aan op klachtenkompas waarbij ik toch gelijk lijk te krijgen dat er een product wordt verkocht dat (nog) niet bestaat.
https://www.klachtenkompas.nl/onlinen...All&page=1

Nu ik niet meer de enige ben bij wie het woord oplichting kwam opborrelen ben ik even op zoek gegaan naar deze juridische term. Er blijkt sprake te zijn van iets dat heet: "Misleidende Verkoop".

Misleidende verkoop

Een ondernemer mag geen:

Misleidende reclame maken, dus reclame maken waarbij hij dingen zegt die niet waar zijn.
Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
Een gratis product aanbieden zonder te vertellen dat u daarna iedere maand nog meer producten krijgt waarvoor u moet betalen.
Belangrijke informatie over het product of de dienst die u afneemt weglaten of verstoppen. De ondernemer moet u alle belangrijke informatie geven over het product of de dienst. Bijvoorbeeld over de prijs, de eigenschappen en hoe het product werkt. Deze informatie moet volledig en duidelijk zijn.


Ik neig mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen. Mede omdat opzegging in de ervaring van anderen alleen maar tot de volgende ellende leid. Dan vang ik liever twee vliegen in één klap.

In dit geval zouden zoveel mogelijk vliegenmeppers ook zeer goed van pas komen. Ik heb Kassa vandaag ook op de hoogte gesteld. Daarnaast was ik al een week of zes bezig om OnLine de kans te geven de (op-)levering compleet te maken.
http://tinyurl.com/klfudy6
Vandaag is de derde keer dat ik terug gebeld zou worden. Steeds weer ben ik degene die hen terug moet bellen. Je begrijpt wat dat kost.

Graag zie ik hier de ervaring terug van anderen die ook kozen voor het "Alles in 1" pakket met of zonder speciale aanbieding. Ook positieve reacties zijn welkom want ooit was ik een zeer tevreden OnLine klant (nadat Wanadoo Versatel overnam en weer wat later OnLine werd. Van randbedrijven als T-Mobile was toen nog geen sprake). Positieve reacties zouden me moed en hoop geven dat het toch bij mijn goeie ouwe bedrijf nog goed zou komen. Ondertussen wacht ik op de dag dat ze mijn eerste geld af gaan pakken welk ik hoop te voorkomen.
 
SKDJ
OnLine heeft gebeld. Ze hebben een gehaaide dame op klachtkompas gezet in plaats van de zeer vriendelijke Bob van Varik die hiervoor mijn klacht behandelde.
Zij dringt aan op de optie het contract te beëindigen. Bij navraag kost me dat geld. Bij het voordragen van de geschiedenis worden er dingen gezegd die ik nog nooit gehoord heb. Zo zou ik mijn apparatuur ontvangen hebben.
Als ik daarom moet lachen word het gesprek beëindigd en de telefoon opgehangen. Now what????
 
Tiger

Quote

SKDJ schreef:

OnLine heeft gebeld. Ze hebben een gehaaide dame op klachtkompas gezet in plaats van de zeer vriendelijke Bob van Varik die hiervoor mijn klacht behandelde.
Zij dringt aan op de optie het contract te beëindigen. Bij navraag kost me dat geld. Bij het voordragen van de geschiedenis worden er dingen gezegd die ik nog nooit gehoord heb. Zo zou ik mijn apparatuur ontvangen hebben.
Als ik daarom moet lachen word het gesprek beëindigd en de telefoon opgehangen. Now what????


Ik kan mij slecht voorstellen dat het jou geld zou gaan kosten want ik neem toch aan dat jij tijdig Online in gebreke heb gesteld dat ze niet geleverd hebben wat jij contractueel had afgesloten.
Online is wat ik uit jou topics heb gelezen wel degelijk in gebreke gebleven en zou jou zelfs schadeloos moeten stellen voor de kosten die jij gemaakt hebt.
Een helpdeskmedewerkster had toch ook vastgesteld dat jij geen HD recorders had gekregen.
Heb jij dit alleen mondeling of ook schriftelijk ??? wat erg belangrijk is.
Het grote probleem is dat Online een hele stugge organisatie is waar managers graag de poot stijf willen houden omdat zei bepalen en de ander moet slikken alleen in mijn geval hield ik de poot stijf omdat ik recht had en toen werd mij een goede regeling geboden.
Ik hoop voor jou dat jij er ook met een goed gevoel uitkomt.
 
SKDJ
Het is inderdaad mondeling gegaan maar ik zou de handtekening willen zien van ontvangst van die decoders..

Ik zal dit topic wel onderhouden tot het een oplossing geboden heeft. Nu haast!
 
SKDJ
Inmiddels heb ik één onsympathiek gesprek gehad, één router toegestuurd gekregen, mis ik nog één HD Decoder en is er een totaal gebrek aan communicatie. Niet het juiste zenderpakket.

Komende week uitgebreid verslag want het werkt wél nu.
 
SKDJ
Daarnet ben ik eindelijk teruggebeld. Een volledige erkenning dat Online ver ondermaats bezig is geweest afgelopen tijd. Ze geven me de mogelijkheid af te zeggen, maar óók om eerst te kijken of het opgelost kan worden. Ik kan dan nog steeds ongeacht de oplossing bij ontevredenheid opzeggen.
Dit is Online zoals ik het gewend was. De capaciteit van de helpdesk wordt opgeschroefd en ook in de Backoffice komen er mensen bij. De Cost gaat eindelijk voor de Baet..
Goed bezig! Nog even afwachten.
 
I R Baboon
Ik hoop dat je niet vergeet financiële compensatie te vragen voor alle ongemakken en belkosten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SKDJ
Ik heb net een PM beantwoord die me door een engelstalig iemand werd toegestuurd. Ik wilde mijn antwoord even delen maar ik vertaal het dus niet:
Sorry to respond so late. The thing is this. The saved configuration does not save the WAN settings, only the Lan settings. I would send you all my Mac adresses, security settings (such as my password) but nothing that will get you Online. This much I expected from my work experience. It was my reason NOT to install the firmware from te Zyxel website. I kind of knew the firmware would be custom firmware per ISP.

Yet. Because I was one of the early adapters I got the helpdesk to work with me and after four days of trying to get the Wifi stable (it would be turned off/ reset/ security turned of or any combination after saving ?? any possible setting more than the default). Very instable router so to speak.

So after a couple of days I decided to ask the supportdesk if it would be an idea to DO take the websites firmware to check if the instability was in the firmware. They agreed after which I had to return to my Tele2 ADSL because: yes, the hardware was instable. It would save settings in any consequent way AND eventough I made My personal Backup, it did not have the Online settings anymore.

Logically. I had already seen that there were several 'software devices', 'VLans' (for seperate routes for HDTV, IP telephony and internet) and such. These settings are not in the backup file. (Or I couldn't find them at that time).

After two months of patience my troubles and anyone else s were fully recognized. And when I decided to still give it a try, they sent me a new router with the right firmware. Somewhere along the way in those two months I of course have asked to upload the firmware or email it so I could reconnect but there were too much communication hick-ups from client to support-desk to (yep)-manager- to back-office to front-desk to client so that was to hard to execute. :-)

Well. Now, since two weeks I'm working with the 'new' router which most definitely is a Chinese cheap fancy fair price router. I have found many workarounds and setup order solutions to get my 15 network devices to all be online at the same time. I even bought a cheap 54Mbit wifi access point because the 32 maximum devices according to the setup instructions appeared to be more like 3 or 2.

It is a frustrating experience but at this point I can still say no to Online fiber at any time as long as they have not fully delivered their All-in-1 product. So far I bought a car and they sent me the car with only one wheel connected and all promised extra features where not installed. So now they sent me two more wheels and I'll await patiently. The reason for that is the fact that I'm driving for free because I still had one wheel laying around.

It seems all other buyers sent back the half backed product so very soon I will have all the attention I wanted. Monday they will call me about my latest issues. Last week they kept their promise to call back three times in a row. So all I can do is explain my very intensive solution to keep talking. I think the router interface promises functionality that the cheapo hardware can not handle. If so I can either go to Vodaphone free of cost or they buy better routers for their product to come to live.

Eitherway, I can't reset my router to default (without my private settings) anymore and this week the support desk discovered they could not do that either. Someone set it up for me that way from their side and they do not know how to undo that.


I just thought: if I can't help you; let's share the experience....

If you are not as demanding as I am I'm sure it will all work. I've got it stable with 15 network devices, three switches, using both wifi Access points and Mac Authentication. I only noticed my Zyxel wifi disappeared last night when I made an (IP) phone call. This time it reappeared this morning without intervention. (???Don't ask???) but I am partially happy and convinced I can get the best solution for the next ten years now.

My ping has been 4ms/ 98Mbit down/ 114Mbit upstream for days now with or without watching TV.

I'm almost there...:-)


Good luck with your decision on how to move forward with this product. Until 2007 I've had Online internet for 7 years without a complaint. I hope that company is still there after the fiber product implementation. They surely started selling before they could deliver.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online veroorloofd zich misleidende verkoop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie