obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Problemen inlog/paswoord beveiliging
daktary
Vraag, ik wil dat als ik ergens in NL inlog met met mijn eigen IPadres dat ik een startup menu krijg waarin ik dan een loginnaam en paswoord moet invallen.
Hoe moet ik dit instellen ??????

Situatie: ik heb een Dreambox satelliet ontvanger die is te benaderen via een eigen gemaakt IPadres en ook zodanig te benaderen, las ik een van de poorten openzet kan dit ook. Alleen na intypen van mijn Ipadres krijg ik direct toegang tot deze dreambox, dit zonder een paswoord en dat wil ik veranderen.
Wie kan mij helpen, het zou ongetwijfeld erg eenvoudig zijn ???

Mvrgr DickSmile
 
Wanabo
Ik denk dat je in de livebox een poort open moet zetten die verwijst naar het ip adres van die dreambox.

Dan zou de dreambox vanaf internet bereikbaar moeten zijn.

Vermoedelijk krijg je nu het config scherm van de LiveBox te zien. (klopt dat?) In dat geval kun je testen of het werkt met een proxy.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
daktary

Quote

Wanabo schreef:
Ik denk dat je in de livebox een poort open moet zetten die verwijst naar het ip adres van die dreambox.

Dan zou de dreambox vanaf internet bereikbaar moeten zijn.

Vermoedelijk krijg je nu het config scherm van de LiveBox te zien. (klopt dat?) In dat geval kun je testen of het werkt met een proxy.


----------------------------------------------------------------------------
Ik heb een poort opengezet en ga nu direct naar de Dreambox.
De dreambox kan ik dus benaderen waar vandaan ook, dat is het probleem niet. Maar daarmee is ook voor iedereen die mijn ip adres weet deze box bereikbaar en dat mag niet, dit is te gevaarlijk je kunt dan de box onherstelbaar beschadigen.

Dus ik wil als ik mijn ip adres intypt een inlog scherm krijgen en dat moet worden gerealisserd in de Livebox. Dit is wel mogelijk met een Vigor maar ik weet niet of dit met de Livebox kan, anders zou ik een andere modem/router moeten kopen.

Dick Smile
 
Wanabo
Het is me nu duidelijk! Wat je wilt is volgens mij met de LiveBox niet duidelijk.

Als je geen telefonie van Orange afneemt, zou je ook een ander ADSL modem/router er aan kunnen hangen die die mogelijkheid wel heeft.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
daktary

Quote

Wanabo schreef:
Het is me nu duidelijk! Wat je wilt is volgens mij met de LiveBox niet duidelijk.

Als je geen telefonie van Orange afneemt, zou je ook een ander ADSL modem/router er aan kunnen hangen die die mogelijkheid wel heeft.


Ik heb geen telefonie, er is altijd nog hoop!!!!!!
Ik krijg verschillende verhalen te horen de een zeg dat het in de Dreambox moet gebeuren en een ander dat het in de LB moet gebeuren. Ik heb nu in het eerste scherm (zonder inlog) de firewall de opdracht (ip en van poort naar poort) ingevuld en dan kan je na inlog (admin enz) de NAT aflezen.
Ook daar kan je nog diverse dingen MEER inviullen, waaronder van IP naar IP ik weet niet of hier mee bedoeld wordt dat ik alles openzet wat ik tussen de IP invuld, bv.(van 85.150.10.10 naar 185.150.10.10) of dat ik alleen de verwijzing doet van IP 85.150.10.10 naar 185.150.10.10, dit weet ik niet te weinig verstand van.

DickAngry
 
Lizard
Gaat dit over de webinterface van de dreambox?
Dan moet je de beveiliging regelen bij de dreambox kant dat die een wachtwoord vraagt.
Ik geloof dat ik ergens een keer die optie gezien heb:

Setup ->Expert setup en dan een vinkje zetten bij http authentication (WEB IF)
 
daktary

Quote

Lizard schreef:
Gaat dit over de webinterface van de dreambox?
Dan moet je de beveiliging regelen bij de dreambox kant dat die een wachtwoord vraagt.
Ik geloof dat ik ergens een keer die optie gezien heb:

Setup ->Expert setup en dan een vinkje zetten bij http authentication (WEB IF)


Ja, die heeft wachtwoord beveiliging, dat schijn je met telnet te kunnen instellen, alleen dat is mij nog niet gelukt.
Ik ga dit even uitproberen, maar moet hiervoor de DB resetten en dan weer de satellieten en kanalen opnieuw inlezen. Graag morgen weer verder, moet 5.30u weer de deur uit.

Mvrgr. DickAngry
Gewijzigd door daktary op 06 december 2006, 20:58
 
Richard
Ah Dreambox... da's mijn pakkie an.Smile

Bij sommige firmware kun je ook een wachtwoord instellen via de afstandsbediening, maar via telnet is gemakkelijker.

De webinterface heeft Lizard je al geschreven hoe je die aanzet.
Echter, dan zit je nog steeds met root als inlognaam en o.a. bij Gemini standaard geen wachtwoord erop.

Wil je dat wachtwoord wijzigen, telnet dan naar je dreambox, als je dreambox ip adres heeft (een voorbeeld) 192.168.1.5 dan werk het als volgt:
start->uitvoeren-> en daar vul je in:
telnet 192.168.1.5

Je krijgt nu de vraag voor een login, daar vul je in: root

Nu zit je in de dreambox, wil je een wachtwoord aanmaken voor root, type dan het commando:
passwd

En druk op enter, de Dream zal nu vragen voor een wachtwoord, vul er eentje in en druk op enter, dat zal hij nog een keer willen vragen en daarna is het wachtwoord aangemaakt.

Let nu echter goed op, maar niet het wachtwoord "dreambox" want dat is bij iedereen bekend.
Daarnaast moet je er aan denken dat je alle utility's zoals bijv. DCC of DreamboxEdit (voor je settingslijsten) of wat je dan ook gebruikt, dit wachtwoord zult moeten ingeven.

Als laatste moet je er op letten dat je het wachtwoord niet aan derden geeft want er is maar 1 account en dat is het root account.
Iemand die je wachtwoord heeft kan dus ook zo'n beetje alles doen op je Dreambox zonder dat je het ziet.

Het verstandigst is een port-forward te maken en deze NIET actief te zetten. Op het moment dat je weg gaat en denkt de toegang nodig te hebben zet je deze op Actief.
Ben je dan weer thuis zet je hem weer op Inactief.
Dat is de beste manier om het zo veilig mogelijk te houden.

Probeer ook een wachtwoord te maken wat niet gemakkelijk te raden is, dus geen geboortedatums van kinderen of telefoonnummers of achternaam, straatnaam etc.

Greetings, Richard.
 
Richard

Quote

Ik ga dit even uitproberen, maar moet hiervoor de DB resetten en dan weer de satellieten en kanalen opnieuw inlezen.

Wie heeft je dat wijsgemaakt trouwens? Om te kunnen telnetten naar de dream heb je helemaal geen harde reset nodig.
Je hoeft ook helemaal niet je satellieten en kanalen opnieuw in te lezen.

Greetings, Richard.
 
daktary
Superbeheerder Richard en Lizard bedankt.

Ik heb presies gedaan wat je hebt geschreven en het werkt direct.

Wel heb ik moeten zoeken naar het verhaal: >>Setup ->Expert setup en dan een vinkje zetten bij http authentication (WEB IF)<< maar ook daar ben ik uigekomen.
Het is een mooi apparaat maar ik moet nog een hoop leren.
Ik heb deze verhaaltjes uitgeprint en als ik weer vragen heb kom ik waarschijnlijk weer bij jullie terecht.

Achteraf kan alles eigelijk gewoon in de LiveBox, en ik moet ook vermelden dat ik zeer tevreden bent met Orange. Ik woont in Dordrecht ongeveer 1050m v/d centrale en ik kan meestal met 1.7Mb/sec downloaden (newsgroepen) wat ik zeer akseptabel vind.

Nogmaals bedank: GrinGrinGrinGrinGrinGrinGrinGrin

Dick
Gewijzigd door daktary op 07 december 2006, 15:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen inlog/paswoord beveiliging', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen : 15 13 dec 2016
Advertentie