obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Problemen met pinautomaat
Hurxkens
Via online hebben wij al een aantal jaar internet. Op de zaak hebben wij sinds kort een nieuwe pinautomaat gekregen, de oude had namelijk koffie over zich heen gekregen. De oude pinautomaat heeft altijd zonder problemen gewerkt op het netwerk. De nieuwe daarentegen functioneert niet. Ik heb de pinautomaat mee naar huis genomen en daar werkt die op het netwerk van Telfort wel.

Vandaag contact opgenomen met Online, maar die weigert te helpen. De "vriendelijke" jongeman zegt dat hij niet verplicht is mij te helpen omdat de pinautomaat van de ING is. Na veel heen en weer gediscussieer heeft hij mij naar deze pagina verwezen. In de hoop dat hier mij wel iemand kan helpen. Mocht ik het probleem niet opgelost krijgen, ben ik toch geneigd over te gaan stappen. De jongeman heeft mij ook gezegd dat hij daar absoluut geen probleem mee had als ik dat zou doen.

Dus mocht er iemand zijn die mij kan helpen, ontzettend bedankt!
 
Lutz
Wordt het PINautomaat vast of draadloos aangesloten?

Indien hij. Vast wordt aangesloten: controlleer of het PIN automata op DHCP is ingesteld.

Indien hij draadloos wordt aangesloten: heb je WIFI goed ingesteld?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Hurxkens
Goedenavond Lutz

Bedankt voor uw reactie en het meedenken.
Het gaat om een vaste pinautomaat en DHCP is ingeschakeld. Opnieuw met een pinpas geprobeerd, maar breekt de transactie vanzelf af.

Met vriendelijke groet

Ricardo
 
Lutz
En wat Zeit de helpdesk van de ING bank dan? Het lijkt dus niets te maken hebben met het LAN waaarop die is aangesloten. Het kan nog zijn, dat je aan de ING bank het IP adres van je aansluiting op je werk moet vertellen. Ervoor zal ik contact opnemen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Hurxkens
Bedankt voor uw reactie.
Daar hebben wij contact mee opgenomen en zei geven toch door dat het aan het internet zou moeten liggen. De pinautomaat is namelijk wel goed ingesteld, aangezien die thuis met het Telfort netwerk wel functioneert. Thuis is het geen enkel probleem om een betaling te verrichten, maandag en gisteren geprobeerd. Op het werk weer ingestoken en daar breekt hij de betaling na 10 - 20 seconde af.
 
Lutz
Ik kan nog 3 oorzaken bedenken:

deelt het modem in de zaak wel via DHCP IP adressen uit? Soms wil het helpen het modem van de netvoeding af te halen en naar 5 minuten weer in te steken. Zodra dan internet weer stabiel is nog een keer het pinautomaat testen.

Voor de controle van de internetverbinding een laptop in plaats van het pinautomaat insteken en controleren of de laptop wel toegang tot internet heeft.

Maakt het voor de ING bank uit, vanuit welke netwerk het pinautomaat probeert een betaling te doen?

Is de vervangende pinautomaat hetzelfde merk als de originele?

Misschien kunt u een link naar de handleiding van de pinautomaat naar mij toesturen? Dat kan ook als PB
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Hurxkens
Ik heb zojuist de pinautomaat nog eens geprobeerd en op de een of andere manier werkt die. Heb hem gewoon ingestoken, verder geen handelingen uitgevoerd.

Bedankt voor het meedenken!
 
Lutz
Geweldig dat het opgelost is!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met pinautomaat', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
problemen met Zyxel VMG8924 b10 Algemeen : 5 12 jun 2017
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen : 15 13 dec 2016
Advertentie